چین امیدوار به از سرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل است

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenشی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد
شی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
رئیس جمهور چین در پیامی از حمایت کشورش از فلسطین و ادامه کمک های بشردوستانه به این کشور خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: "کشورش امیدوار است فلسطین و اسرائیل هر چه زودتر مذاکرات صلح را از سر بگیرند، چین به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد".
در این پیام که متن آن روز چهارشنبه توسط تلویزیون مرکزی چین پخش شد، آمده است: "چین امیدوار است که فلسطین و اسرائیل هر چه زودتر مذاکرات صلح را آغاز کرده و روند صلح در خاورمیانه را به حالت عادی بازگردانند."
شی جین پینگ تاکید کرد که چین به ارائه کمک های بشردوستانه به فلسطین، حمایت از ظرفیت سازی طرف فلسطینی، ارتقای توسعه اقتصاد فلسطین و بهبود استانداردهای زندگی مردم فلسطین ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور چین همچنین گفت: "جامعه بین المللی باید قاطعانه به طرح "دو کشور برای دو ملت" پایبند باشد، موضوع فلسطین را در راس برنامه های بین المللی قرار دهد و به مردم فلسطین کمک کند تا "رویای خود را برای یک کشور مستقل محقق کنند".
فلسطینی‌ها به‌عنوان بخشی از روند صلح با اسرائیل که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، خواستار آن هستند که مرزهای آینده بین دو کشور مستقل از خطوطی پیروی کند که قبل از جنگ شش روزه 1967 وجود داشت و امکان تبادل سرزمین‌ها وجود داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала