وزارت خارجه روسیه، اتهامات مبنی بر تولید پهپادهای ایرانی توسط روسیه را بی اساس خواند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Директор Департамента по вопросам нераспространения и контроля над вооружениями МИД РФ Владимир Ермаков
Директор Департамента по вопросам нераспространения и контроля над вооружениями МИД РФ Владимир Ермаков  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه می گوید غرب در جهت منحرف کردن جهان از موضوع برجام دست به طرح اتهامات بی اساس می زند
به گزارش اسپوتنیک، "ولادیمیر یرماکوف"، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: "ادعای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد پهپادهای ایرانی را در خاک خود تولید کند، کاملا بی اساس می باشد، آنها تلاش می کنند توجه غرب را از مشکلات پیرامون بازگرداندن توافق هسته ای ایران منحرف کنند".
پیشتر روزنامه واشنگتن پست با استناد به داده های اطلاعاتی ایالات متحده و متحدانش گزارش داده بود که مسکو ظاهراً با تهران بر سر تولید پهپادهای نظامی ایران در روسیه به توافق رسیده است.
به گفته یرماکوف، هیچ مدرکی مبنی بر "گمانه‌زنی در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه" وجود ندارد.
وی ادامه داد:" اکنون برای حفظ چهره، نویسندگان داستان‌های قبلی به این طرح که روسیه قصد دارد پهپادهای ایرانی را در خاک خود تولید کند، روی آورده اند. باز هم، همه این فرضیات بی‌اساس بوده و تنها با هدف منحرف کردن جهان از موضوع اصلی یعنی شروع مجدد و سریع برجام مطابق با پارامترهای توافق شده در سال 2015 می باشد".
همچنین پیش از این سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود:" کشورهای غربی روسیه و ایران را متهم به همکاری در زمینه تامین پهپادها برای استتار شکست خود در اجرای توافق هسته ای ایران می کنند، اما "هیستری" آنها نشان می دهد که روند فکری دردناکی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد آینده برنامه جامع مشترک در جریان است. وی تاکید کرد که اتهامات کشورهای غربی در چنین تحویلی بی اساس است و با این کار آنها تلاش می کنند تا عرضه غیرقانونی تسلیحات خود به کیف را توجیه کنند.
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران در حال حاضر در حال تامین هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین برای روسیه می باشد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفته بود که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین پهپادهای روسیه را تامین کرده است. وی همچنین از عدم امکان دیدار تهران با کی یف در مورد پهپادها به دلیل عدم حضور طرف اوکراینی خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала