نیروهای هوایی روسیه و چین گشت زنی مشترک بر فراز آب های ژاپن انجام دادند

© AFP 2023 / Getty Images/Christian Petersenاولین حضور علنی جنگنده‌های امارات در کنار جنگنده‌های اسرائیل در مانور نظامی
اولین حضور علنی جنگنده‌های امارات در کنار جنگنده‌های اسرائیل در مانور نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که خلبانان نظامی روسیه و چین گشت زنی مشترکی در منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام دادند
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت:" یک گروه هوایی متشکل از ناوهای موشکی استراتژیک Tu-95MS نیروهای هوافضای روسیه و بمب افکن های استراتژیک Khun-6K نیروی هوایی چین به گشت زنی هوایی بر فراز آب های دریاهای ژاپن و چین شرقی پرداختند".
مدت پرواز حدود هشت ساعت بود. این هواپیماها توسط جنگنده های Su-30SM وSu-35S اسکورت می شدند.
به عنوان بخشی از گشت زنی، برای اولین بار، هواپیماهای نیروی هوافضا در فرودگاهی در چین فرود آمدند و هواپیماهای چینی نیز در خاک روسیه فرود آمدند.
در برخی از مراحل مسیر، ناوهای موشکی راهبردی را جنگنده های خارجی همراهی می کردند.
"در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است:" هواپیمای هر دو کشور در حین انجام وظایف خود کاملاً مطابق با مقررات حقوق بین الملل عمل کردند. نقض حریم هوایی کشورهای خارجی مجاز نبود. این رویداد به عنوان بخشی از اجرای قوانین بین المللی برگزار شد. مفاد طرح همکاری نظامی برای سال 2022 و علیه کشورهای ثالث نبود".
اوایل امروز، خبرگزاری "کیودو" به نقل از ستاد مشترک ارتش ژاپن گزارش داد که جنگنده های نیروی هوایی ژاپن به دلیل ظاهر شدن دو بمب افکن چینی به هوا برخاستند. آنها بر فراز تنگه سوشیما پرواز کردند و از دریای چین شرقی به سمت دریای ژاپن حرکت کردند. در همان زمان، احتمالاً دو هواپیمای روسی نیز بر فراز دریای ژاپن بودند. تاکید شده است که هیچ گونه نقض حریم هوایی صورت نگرفته است.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که تمام پروازهای هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала