- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سال 2022 سخت ترین سال در تاریخ سازمان امنیت و همکاری اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان شورای اروپا: ایران و عربستان برای تضعیف غرب از روسیه حمایت می کنند
کارشناسان شورای اروپا: ایران و عربستان برای تضعیف غرب از روسیه حمایت می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا سال 2022 را سخت ترین سال در تاریخ این سازمان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، زبیگنیو راو، وزیر امور خارجه لهستان، رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا، سال گذشته را سخت ترین سال در تاریخ این سازمان خواند.
به گفته وی، شورای وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا که در تاریخ 1 تا 2 دسامبر در لودز لهستان برگزار می شود،" باید با جمع بندی کلی نتایج این سخت ترین سال در تاریخ سازمان امنیت و همکاری اروپا پایان یابد."
راو به خبرنگاران توضیح داد که امسال به دلیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین سخت ترین سال برای سازمان امنیت و همکاری اروپا می باشد. "امسال بسیار دشوار است، زیرا به دست آوردن توافق بین کشورهای شرکت کننده وجود نداشت. و ما به توافق نرسیدیم زیرا یکی از کشورها (منظور روسیه است) در اوکراین عملیات ویژه را آغاز کرد و در همان زمان تصمیم گرفت بخش قابل توجهی، شاید بزرگترین بخش از فعالیت های سازمان را فلج کند.
راو اذعان کرد که وضعیت اوکراین به نقطه اصلی برنامه شورای وزیران در شهر لودز تبدیل خواهد شد. وی گفت: "مهمترین نکات برنامه واکنش اول از همه به عملیات ویژه روسیه در اوکراین و آینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرایطی است که در حال حاضر داریم."
فدراسیون روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرنازی سازی کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала