دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران: جمهوری اسلامی تمایل دارد تمامی پلتفرم‌ها را باز بگذارد

© Photo / IRNAابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی تمایل دارد تمامی پلتفرم‌ها را باز بگذارد و اختلال در دو پلتفرم (اینستاگرام و واتساپ) به معنای تعطیل شدن اقتصاد دیجیتال این کشور نیست.
به گزارش اسپوتنیک، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران گفت: در دولت سیزدهم و شورای عالی فضای مجازی توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در راس برنامه‌ها قرار دارد و اخیرا مصوبه دولت برای رونق کسب و کارهای کوچک دیده شده است. فضای مجازی فضای جهانی است که ذات آن مرزبردار نیست و به صورت شبکه‌ای توسعه پیدا می‌کند که مهمترین خصیصه این فضا در ایجاد و تولید قدرت نرم در ابعاد بزرگ است که بعضی مواقع بر قدرت سخت غلبه می‌کند.
تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
زنان ایرانی قربانی اصلی فیلترینگ اینستاگرام
بنابر آنچه فیروزآبادی گفته از فیلترینگ لطمه‌ای به کسب و کارها وارد نشده و بزرگترین لطمه‌ای طی این دو ماه با آن مواجه شده‌ایم، روایت جعلی و نادرستی بوده که از سوی رسانه‌های خارجی منتشر می‌شده است. دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین اضافه کرده دشمن از ده‌ها هزار دروغ و خبر کذب استفاده می‌کند و آنها را در پلتفرم‌ها و رسانه‌های خارجی منتشر می‌نماید.
به گفته فیروزآبادی توسعه و پیشرفتی که امروزه در فضای مجازی شاهد آن هستیم بنا به خواست و اراده حاکمیت بوده و امروزه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی، کشور ما جزو کشورهای توسعه یافته و در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز جزو کشورهای توسعه یافته هستیم که این خارج از اراده جمهوری اسلامی و شورای عالی فضای مجازی نبوده است. وی همچنین افزود: قطعا نظر مقام معظم رهبری و شورای عالی فضای مجازی توسعه فضای مجازی در همه حوزه‌ها با رعایت استقلال و امنیت است و شاخص‌های توسعه فضای مجازی ما شاخص‌های خوبی از لحاظ ضریب نفوذ، استطاعت پذیری مردم و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بسیار خوب است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала