اردوغان: ترکیه از نظر رشد اقتصادی جزو 5 کشور برتر "گروه 20" شده است

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
به گفته اردوغان، ترکیه از نظر رشد اقتصادی و با توجه به رکود جهانی، جزو پنج کشور اول گروه 20 شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در توضیح شاخص های توسعه اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم که بر اساس آن تولید ناخالص داخلی ترکیه 3.9 درصد رشد کرده، اعلام کرد:" امروز ترکیه از نظر رشد تولید ناخالص داخلی در بین پنج کشور برتر گروه 20 قرار دارد."
همچنین به گفته "نورالدین نباتی"، سرپرست وزارت دارایی این کشور، شاخص های رشد اقتصاد ترکیه موید موفقیت سیاست اقتصادی اتخاذ شده توسط مقامات است.
وی افزود: "رشد اقتصادی ما در سه ماهه سوم 3.9 درصد بوده است. رشد 9 ماهه 6.2 درصد بوده است و در نظر داریم امسال را با رشد اقتصادی 5 درصدی که در برنامه میان مدت توسعه کشور پیش بینی شده است، به پایان برسانیم و به این ترتیب به فهرست کشورهای دارای پویاترین توسعه اقتصادی اضافه شویم".
بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز چهارشنبه توسط موسسه ملی آمار ترکیه، رشد اقتصاد ترکیه در سه ماهه سوم سال جاری به صورت سالانه 3.9 درصد بوده است. در همان زمان، بیشترین رشد را بخش مالی و بیمه - 21.6٪ نشان داد. تولید ناخالص داخلی ترکیه به قیمت های جاری در سه ماهه سوم با 120.5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 4 تریلیون و 258 میلیارد و 168 میلیون لیر ترکیه یا 241.523 میلیارد دلار رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала