آمریکا مخالفتی با واردات نفت پاکستان از روسیه ندارد

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا
روسیه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت وزارت خارجه آمریکا مخالفت خاصی با واردات نفت خام روسیه توسط پاکستان ندارد
به گزارش اسپوتنیک، تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر خرید نفت روسیه منجر به افزایش شدید قیمت ها شد که این موضوع به روسیه اجازه داد تا حجم زیادی از مواد خام خود را به بازارهای دیگر از جمله هند و چین ارسال کرده و حتی درآمد خود را این راه افزایش دهد.
روز سه شنبه سخنگوی وزارت امور خارجه در این مورد به روزنامه "نیوز" گفت: "ما فشاری که دولت ها برای تامین سوخت مقرون به صرفه با آن روبه رو هستند را تصدیق می کنیم. ما به صراحت اعلام کرده ایم که هر کشوری باید انتخاب های خود را بر اساس شرایط خود در زمینه واردات انرژی انجام دهد."
این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده از گزارش هایی مبنی بر بازدید نمایندگان پاکستان از مسکو برای گفتگو در مورد واردات احتمالی نفت خام روسیه آگاه است، اما افزود که "آمریکا به تشویق اقدامات برای کاهش وابستگی طولانی مدت به منابع انرژی روسیه ادامه می دهد."
سخنگوی وزارت انرژی پاکستان در آغاز هفته جاری اعلام کرد که یک هیات رسمی از مقامات پاکستانی سفر سه روزه خود به مسکو را برای مذاکره با مقامات روسیه در مورد امکان واردات نفت خام با قیمت کاهش یافته، روش پرداخت، هزینه های حمل و نقل و مسائل دیگر آغاز کردند.
پیشتر اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان گفته بود که پاکستان قصد دارد با شرایطی مشابه توافق هند با مسکو معامله کند. همانطور که پیشتر رسانه های پاکستانی اشاره کردند، در صورت اجرای پروژه های انرژی با روسیه، پاکستان سالانه بیش از 2 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала