وعده وزیر کار ایران برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال

© Photo / IRNAوعده وزیر کار ایران برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال
وعده وزیر کار ایران برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
وزیر کار ایران: تعهد دولت در ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.
به گزارش اسپوتنیک، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: مطابق آماری که از طریق مرکز آمار ایران و سایر دستگاه‌های نظارتی کسب و راستی‌آزمایی شده است، تقریباً اهداف ما در هشت ماهه سال محقق شده است. همچنین تعهد دولت در ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.
مرتضوی با بیان اینکه در چهار ماهه باقیمانده از سال مشکل منابع نخواهیم داشت، افزود: با تجهیز منابعی که صورت می‌گیرد، به هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال دست خواهیم یافت و استنباط ما این است که بیشتر هم باشد.
وی همچنین از رصد فرصت‌های شغلی خبر داد و گفت: ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی فرصت‌های شغلی ایجادشده را دقیقاً رصد می‌کنند و راستی آزمایی فرصت‌های شغلی ایجادشده از درصد بالایی برخوردار است و امیدواریم آنچه را که وزارتخانه وعده کرده است عملی شود.
مرتضوی افزود: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، 75 درصد منابع اشتغال در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است که این پیگیری و نظارت میدانی جای تقدیر دارد. این منابع و تسهیلات ارزانی که در اختیار جامعه روستایی و عشایری قرار می‌دهیم، بخشی از صرفه‌جویی خودشان هم نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در چهار ماه آینده 12 هزار میلیارد تومان به روستاییان و عشایر نیازمند تسهیلات بدهیم، ضمن گره گشایی از مشکلات آنها، کمک بزرگی به توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و تحقق بخشی از اهداف اشتغال خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала