عذرخواهی کاپیتان فوتبال آمریکا به خاطر تلفظ اشتباه نام ایران در جام جهانی

چکمه 500 کیلوگرمی در آستانه جام جهانی در قطر ظاهر شد
چکمه 500 کیلوگرمی در آستانه جام جهانی در قطر ظاهر شد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
تایلر آدامز، کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا به خاطر تلفظ اشتباه نام کشور ایران عذرخواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک روزنامه نگار ایرانی خواستار عذرخواهی تایلر آدامز کاپیتان تیم آمریکا به دلیل تلفظ اشتباه نام کشور ایران در جام جهانی قطر شد که پس از آن هافبک به اشتباه خود اعتراف کرد.
در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه، یک روزنامه نگار ایرانی به آدامز گفت که نام ایران را اشتباه تلفظ می کند، اما می گوید از مردم آن کشور حمایت می کند. این هافبک از این خبرنگار عذرخواهی کرد، او همچنین خاطرنشان کرد که این بازیکن فوتبال نماینده ایالات متحده است، علیرغم این واقعیت که این کشور "کشوری است که در آن تبعیض زیادی علیه سیاه پوستان وجود دارد"، و اعتراضات Black Lives Matter. پس از مرگ جورج فلوید کشور را فرا گرفت.
آدامز گفت: تبعیض همه جا هست. یکی از چیزهایی که من از زندگی در خارج از کشور در سال های اخیر آموخته ام و مجبور به سازگاری و سازگاری با فرهنگ های مختلف شده ام این است که در ایالات متحده ما هر روز به پیشرفت خود ادامه می دهیم. خیلی راحت توانستم خود را با فرهنگ های مختلف جذب کنم. همه افراد سهولت و توانایی انجام این کار را ندارند و بدیهی است که زمان و آموزش بیشتری می طلبد. به نظر من خیلی مهم است. شما الان به من گفتید که نام کشور شما را به درستی تلفظ کنم. من فکر می کنم شما پیشرفت را می بینید، این مهمترین چیز است.
جیبوتی رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
جمهوری اسلامی ایران رسما از فدراسیون فوتبال آمریکا به فیفا شکایت کرد
پیش از این، فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته است پرچم رسمی ایران را از شبکه های اجتماعی خود حذف کند تا "حمایت از زنان در ایران که برای حقوق بشر مبارزه می کنند" را نشان دهد. این اقدام در بحبوحه اعتراضات در کشور و قبل از بازی تیم های آمریکا و ایران در جام جهانی قطر انجام شد. دولت ایران در پاسخ، آمریکا را به حذف نام خدا از پرچم ملی این کشور متهم کرد.
فدراسیون فوتبال ایران با ارسال شکایتی به کمیته اخلاق فیفا خواستار محرومیت تیم آمریکا به دلیل بی احترامی به پرچم این کشور برای 10 بازی شد. گرگ برهالتر سرمربی تیم آمریکا روز دوشنبه عذرخواهی کرد.
دیدار تیم های آمریکا و ایران در جام جهانی که مشخص می کند کدام یک از تیم ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد، عصر سه شنبه برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала