صادرات روزانه دویست هزار بشکه نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا

صادرات
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
یک اندیشکده سیاست گذاری در ایران اعلام کرد که ایران از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی روزانه دویست هزار بشکه نفت و میعانات گازی به ونزوئلا صادر نموده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی هاشم‌زاده مدیر گروه انرژی اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد اعلام کرد: «رویکرد وزارت نفت دولت سیزدهم برای افزایش صادرات نفت ایران به صورت تضمین‌شده بر بازارسازی نفت متمرکز شده است» و به همین منظور یان وزارتخانه دست به سهامداری پالایشگاه‌های فراسرزمینی زده است.
وی تاکید کرد: «یکی از سیاست‌های بازارسازی نفت، "خرید تقاضا" است. در این سیاست عرضه‌کنندگان نفت در پالایشگاه‌های فراسرزمینی سهامدار می‌شوند و بدین ترتیب جریان صادرات نفت خود به آن پالایشگاه را تضمین می‌کنند از این رو در دولت فعلی ایران برای سهامدار شدن در پالایشگاه‌های ونزوئلا در دو پالایشگاه ال‌پالیتو و پاراگوانا اقدام کرد و طبق گزارش رویترز ماحصل این اقدام، صادرات روزانه 200 هزار بشکه نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا بود که در دولت قبل وجود نداشت».
این کارشناس انرژی افزود که صادرات نفت ایران در حال حاضر نسبت به دولت قبلی با رشد 40 تا 45 درصدی روبرو بوده است. وی خاطر نشان کرد: «سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی تنها محدود به ونزوئلا نیست و ایران برای سهامداری و صادرات نفت در پالایشگاه‌های نیکاراگوئه، ازبکستان، نیجریه، سوریه و غیره نیز اقدام کرده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала