رویارویی تعیین کننده تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی قطر

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Болельщик Ирана перед началом матча группового этапа чемпионата мира по футболу между сборными Уэльса и Ирана
Болельщик Ирана перед началом матча группового этапа чемпионата мира по футболу между сборными Уэльса и Ирана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران امشب در چارچوب جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی آمریکا می رود.
تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه هشتم آذر ماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه قطر در چارچوب جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی آمریکا می رود.
در حال حاضر تیم ایران با یک پیروزی و یک شکست و کسب سه امتیاز از دو بازی قبلی خود در مرحله گروهی این رقابت ها در جایگاه دوم گروه و تیم ایالات متحده آمریکا با دو تساوی و دو امتیاز در جایگاه سوم این گروه قرار دارد.
با توجه به اینکه امشب چهار تیم حاضر در گروه B این رقابت ها بصورت همزمان آخرین دیدار رودرروی خود را برگزار می کنند، نتیجه این بازی می تواند تا حد زیادی سرنوشت صعودکنندگان به مرحله بعدی رقابت ها را روشن کند. جایی که تیم ایران برای صعود به مرحله بعد تنها به یک نتیجه تساوری احتیاج دارد، اما تیم آمریکا محکوم به شکست تیم ایران می باشد.
تیم فوتبال ایران در بازی امشب با ترکیب ذیل به میدان خواهد رفت:
علیرضا بیرانوند،‌ احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نورالهی، رامین رضاییان و سعید عزت‌الهی
در ترکیب تیم آمریکا اما برای دیدار امشب بازیکنان ذیل قرار دارند:
مت ترنر، تیم ریم، کامرون کارترویکرز، آنتونی رابینسون، سرجینیو دست، یونس موسی، وستون مک‌کنی، تایلر آدامز، تیموتی وه‌آ، کریستین پولیسیچ، جاش سارجنت.
شایان ذکر است که تیم های ملی ایران و آمریکا، پیش از این در جام جهانی 1998 در ورزشگاه ژرلان فرانسه نیز به مصاف یکدیگر رفته بودند. این دیدار با نتیجه 2 بر 1 و با گلهای حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا به سود ایران به پایان رسید. درحالی که برایان مک ‌براید تک گل آمریکا را در آن دیدار به ثمر رسانده بود. گل مهدی مهدوی کیا بعدها لقب گل قرن بیستم را به خود اختصاص داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала