خطای یک آزمایشگاه در بریتانیا در اعلام نتیجه تست کرونا حدود چهل هزار نفر

تست
تست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
دولت بریتانیا اعلام کرد که یک آزمایشگاه نتایج تست کرونا حدود چهل هزار نفر اشتباه اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس بهداشت بریتانیا (UKHSA )، آزمایشگاه Immensa Health Clinic Ltd در این کشور در اعلام نتیجه آزمایش ویروس کرونا حدود 40 هزار نفر اشتباه کرده است.
به گفته شبکه Sky News این اشتباه می توانسته موجب مرگ بیش از 20 نفر و بستری شدن 680 نفر گردد "که در صورت عدم بروز این اشتباه می توانسته رخ ندهد".
در گزارش رسمی آژانس بهداشت بریتانیا که در سایت رسمی دولت بریتانیا منتشر شده، آمده است: " UKHSA ارزیابی خود در خصوص حدود 39 هزار تست منفی دریافت شده در این آزمایشگاه را بررسی کرده است.
در این گزارش تاکید می شود که در حالی که این تست ها در دوره زمانی 2 سپتامبر لغایت 12 اکتبر 2021 مثبت بودند، منفی اعلام شده اند.
بنا بر داده های شبکه تلویزیونی Sky News در اکتبر 2020 این آزمایشگاه یک قرارداد دولتی به ارزش 119 مییلیون پوند کسب نمود و بعدا 50 میلیون پوند دیگر برای برگزاری تست ویروس کرونا بدست آورد. کمی پس از آن روزنامه Sun تصاویری را منتشر کرد که در آن مشخص بود که کارکنان این آزمایشگاه دعوا می کنند، مشروبات الکلی مصرف کرده و فوتبال بازی می کنند. در نتیجه این امر برگزاری آزمایش در این آزمایشگاه متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала