استولتنبرگ می گوید گفتگوی ناتو و روسیه کارساز نیست

© AFP 2023 / Thierry CharlierГенсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе
Генсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
استولتنبرگ از عدم امکان ادامه گفتگوی معنادار بین روسیه و ناتو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: گفت‌وگوهای نهادی که به گفته وی سال‌هاست این ائتلاف در روابط با روسیه برای تقویت شورای روسیه و ناتو ایجاد کرده است، در حال حاضر کارساز نیست.
بخارست در روزهای سه شنبه و چهارشنبه میزبان نشست وزرای خارجه ناتو است.
از طرف ناتو، می‌توانم بگویم که ما سال‌ها تلاش کرده‌ایم روابط سازنده‌ای با روسیه ایجاد کنیم و گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم. روسیه از این گفت‌وگو فاصله گرفته است. هیچ راهی برای ادامه گفت‌وگوی معنادار وجود ندارد. استولتنبرگ که در این مجمع در پایتخت رومانی صحبت می‌کرد، گفت: سال‌ها تلاش برای ایجاد... ساختن برای تقویت شورای روسیه و ناتو در شرایطی که ما اکنون تجربه می‌کنیم، کارساز نیست. وی در عین حال تاکید کرد که "در عین حال به خطوط ارتباطی نظامی با روسیه نیاز داریم تا از خطرات حوادث کاسته شود و در صورت وقوع از خارج شدن آنها از کنترل جلوگیری شود". به گفته وی، حفظ تماس ها در زمینه کنترل تسلیحات نیز ضروری است.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هدف ائتلاف آتلانتیک شمالی رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی خود را برای نظامی کردن قاره کنار بگذارد. در سال‌های اخیر، روسیه فعالیت بی‌سابقه ناتو را در امتداد مرزهای غربی خود اعلام کرده است. ناتو در حال گسترش است و آن را "محدود کردن تجاوز روسیه" می‌نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است را نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала