ارتش چین از ورود غیرقانونی رزمناو آمریکایی به آبهای چین خبر داد

© AP Photoبرگزاری رزمایش سالانه هند، آمریکا و ژاپن در ماه ژوئیه
برگزاری رزمایش سالانه هند، آمریکا و ژاپن در ماه ژوئیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
ارتش چین: رزمناو موشکی شانسلورسویل به طور غیرقانونی وارد آب های چین در نزدیکی جزایر نانشا شد.
به گزارش اسپوتنیک، رزمناو موشکی آمریکایی شانسلورسویل ("Chancellorsville") بدون اجازه دولت چین به آب های مجاور جزایر نانشا (اسپراتلی) در دریای چین جنوبی وارد شد. این خبر روز سه شنبه توسط تیان جونلی، سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه جنوب ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) اعلام شد.
کانال رسمی وزارت دفاع چین در وی چت گفت: اقدامات ارتش آمریکا به طور جدی حاکمیت و امنیت چین را نقض کرده است که این یکی دیگر از دلایل غیرقابل انکار تمایل آمریکا به هژمونی ناوبری و نظامی کردن دریای چین جنوبی است. شبکه اجتماعی به نقل از او می گوید.
گزارش شده است که نیروهای نیروی دریایی و نیروی هوایی چین اقداماتی را برای جلوگیری و اسکورت رزمناو آمریکایی ترتیب دادند که در نتیجه این کشتی از آب های نزدیک جزایر نانشا خارج شد.
پکن چندین دهه است که با برخی کشورها - برونئی، ویتنام، مالزی و فیلیپین - بر سر وابستگی سرزمینی جزایر جداگانه در دریای چین جنوبی که در آن ذخایر هیدروکربنی قابل توجهی کشف شده است، بحث می کند. اول از همه، ما در مورد مجمع الجزایر شیشا (جزایر پاراسل)، نانشا (اسپراتلی) و جزایر هوانگیان (ریف اسکاربورو) صحبت می کنیم. در سال‌های اخیر، به لطف تلاش‌های چندجانبه، از جمله همکاری در قالب چین و آسه‌آن، تنش‌ها تا حدودی کاهش یافته است. مقامات چینی به طور دوره ای نسبت به اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده ابراز نارضایتی می کنند که می تواند منجر به تشدید جدید و آسیب رساندن به اوضاع در منطقه شود.
ناوگان هفتم ایالات متحده اتهامات پکن در مورد وزود غیرقانونی رزمناو موشکی شانسلورسویل به آب های چین را رد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала