آیت الله خامنه ای امنیت عراق را برای ایران اولویت دانست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای: امنیت عراق برای ایران اولویت است
آیت الله خامنه ای: امنیت عراق برای ایران اولویت است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2022
اشتراک
رهبر ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق: امنیت عراق، امنیت ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران روز سه شنبه در تهران به محمد السودانی نخست وزیر عراق اطمینان داد که امنیت کشورش اولویت جمهوری اسلامی است.
رهبر ایران با اشاره به سخنان نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه طبق قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای برهم زدن امنیت ایران را نمی دهیم، گفت: متأسفانه اکنون این اتفاق در برخی مناطق عراق روی می‌دهد و تنها راه‌حل آن این است که دولت مرکزی عراق اقتدار خود را به آن مناطق نیز گسترش دهد.
وی افزود: البته دیدگاه ما درباره امنیت عراق این است که اگر هر طرفی قصد بر هم زدن امنیت عراق را داشته باشد، ما سینه خود را در مقابل او و برای حفاظت از عراق سپر خواهیم کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه "امنیت عراق، امنیت ایران است، همچنانکه امنیت ایران نیز در امنیت عراق تأثیرگذار است"، به مذاکرات امروز نخست وزیر عراق در تهران اشاره کرد و گفت: در دوره‌های قبل هم مذاکرات و تفاهم‌های خوبی انجام شد اما کمتر به مرحله عمل رسیدند بنابراین باید در مورد همه تفاهم‌ها به‌ویژه در بخش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات کالا و ارتباطات ریلی به سمت عمل و اقدام پیش برویم.
السودانی با اشاره به عزم و اراده دولت جدید عراق برای اجرایی کردن توافق‌ها میان دو کشور و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: امنیت ایران و عراق از یکدیگر جدا نیست و ما طبق قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد که از خاک عراق برای خدشه دار کردن امنیت استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала