چگونه آمریکا، برای درگیری با روسیه آماده شد؟

© AP Photo / J. Scott Applewhiteآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
رسانه آلمانی: ایالات متحده برای درگیری با روسیه در اوکراین از سال 2014 برنامه ریزی کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، اسکار لافونتین، رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با "Deutsche Wirtschafts Nachrichten " اظهار داشت که درگیری در اوکراین در سال 2014 پس از "قیام میدان" آغاز شد و از آن زمان تاکنون ایالات متحده به طور فعال به آن دامن می زند.
از آن زمان، ایالات متحده و دست نشاندگان غربی آن اوکراین را مسلح کرده و به طور سیستماتیک کی‌یف را برای رویارویی با روسیه آماده کرده و می کنند. در نتیجه اوکراین اگر چه نه به صورت قانونی، بلکه عملاً به عضویت ناتو درآمد. سیاستمداران غربی و رسانه های اصلی به عمد این قضیه را نادیده می گیرند.
به عقیده وی، واشنگتن توانست به وخامت روابط بین اتحادیه اروپا و روسیه دست یابد و همزمان حریف ژئوپلیتیکی در مقابل آلمان را از بین ببرد. اکنون ایالات متحده این فرصت را دارد که سیاست کشورهای اتحادیه اروپا را تعیین کند.
لافونتین گفت: " آنها گاز شیل کثیف خود را می فروشند در حالی که صنعت دفاعی ایالات متحده در حال رونق و شکوفایی است. من احساس می کنم که ایالات متحده اکنون متوجه شده است که آنها دندان های خود را شکسته اند. از نظر نظامی نمی توان روسیه را نمی توان شکست داد، علاوه بر این، تحریم های ضد روسیه به بومرنگی برای غرب تبدیل شد".
Премьер-министр Польши Матеуш Моравецкий выступает с речью в Европарламенте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
پیش بینی نخست وزیر لهستان: در صورت پیروزی روسیه در اوکراین، تمام اروپا بازنده خواهد بود
از سوی دیگر، همانطور که این سیاستمدار اشاره کرد، واشنگتن نتوانست به طور کامل برنامه های خود را علیه روسیه اجرا کند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала