- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نقش ترامپ در کمک نظامی به اوکراین

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
در چه زمانی، غرب از کمک به اوکراین دست خواهد کشید؟
به گزارش اسپوتنیک، اورلاندو فیجس، مورخ بریتانیایی در مصاحبه با "ولت" اظهار داشت که غرب ممکن است پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در ایالات متحده در سال 2024 کمک به کی یف را متوقف کند.
وی در ادامه افزود: " من می ترسم که خیلی چیزها به انتخابات ریاست جمهوری بعدی در ایالات متحده بستگی داشته باشد. اگر ترامپ پیروز شود برای اوکراین بد خواهد شد. خیلی چیزها هم بستگی به آن دارد که "غرب تصمیم بگیرد به سیم آخر بزند".
مسکو به این واقعیت توجه می کند که اوکراین برای روسیه بیشتر از غرب اهمیت دارد. آنها حاضرند شرط ببندند که غرب برای همیشه از اوکراین حمایت نخواهد کرد. به احتمال زیاد حدس آنها درست از آب در خواهد آمد".
در اواسط نوامبر، ترامپ رسما نامزدی خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد.
گفتنی است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین
غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت استعملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است.
غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала