رسانه ها: آمریکا به خاطر روسیه به "دوستی" با اروپا خیانت کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
به نوشته روزنامه چینی، آمریکا اروپا را فریب داد و آنها را مجبور کرد تا سقف قیمت نفت روسیه را اعمال کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی Huanqiu Shibao می نویسد، ایالات متحده متحدان اروپایی خود را فریب داده است تا در مورد سقف قیمت نفت روسیه بحث کنند، در حالی که آنها خودشان پول زیادی به دست می آورند.
این نشریه می نویسد، اروپا با تحریک واشنگتن چندین دور محدودیت‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرده است تا نفت و گاز این کشور را هدف قرار دهد، اما با نزدیک شدن به زمستان، جایی برای خود نمی‌یابد و تلاش می‌کند منابع انرژی را از جاهای دیگر استخراج کند.
بر اساس داده های مورد استناد این نشریه، درآمد خالص شرکت های نفت و گاز بورسی فعال در ایالات متحده در سه ماهه دوم و سوم سال جاری به 200.2 میلیارد دلار رسیده است.
به گفته نویسنده مقاله، رفتار "غیر بازاری" واشنگتن توسط استانداردهای دوگانه، یعنی میل به سلطه، استبداد و ارعاب سایر قدرت ها دیکته می شود.
در ادامه این مقاله آمده است:" این دروغ است که آمریکا برای کاهش فشار بر قیمت جهانی نفت، سقف قیمتی را برای جهان وضع کرده است. در واقع، این کار برای به دست گرفتن کنترل قیمت ها و بازار و همچنین کاهش تورم خودشان انجام شد".
در عین حال نویسنده اشاره می کند، آمریکایی‌ها سخت کار کرده‌اند تا امنیت خود را تضمین کنند، در حالی که متحدان فقیرشان در "باد سرد بارانی" شرم‌آور در حال چرخش هستند. همه اینها سخنان هنری کیسینجر را نشان می دهد: "ممکن است دشمن آمریکا خطرناک باشد، اما دوست قاره آمریکا مرگبار است."
در این مقاله در خاتمه از آمریکا خواسته شده از نفت به عنوان سلاح سیاسی استفاده نکند، زیرا "با تلاش برای بازی با استانداردهای دوگانه و باهوش‌ پنداشتن خود، تنها به پای خود شلیک می‌کنید".
لازم به یادآوری است، هفته گذشته، اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از ایده تعیین سقف قیمت نفت روسیه در 65 تا 70 دلار در هر بشکه حمایت کردند، اما لهستان و کشورهای بالتیک این پیشنهاد را برای مسکو "خیلی خوب" دانستند. به نظر آنها، قیمت باید نصف آن چیزی باشد که اعلام شده است. در نتیجه این مذاکرات فعلا به بن بست خورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала