اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه است

© AP Photo / Charlie Riedelاتحادیه اروپا در حال رایزنی برای تعیین سقف قیمت نفت فدراسیون روسیه است
اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای تعیین سقف قیمت نفت فدراسیون روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2022
اشتراک
رسانه: اتحادیه اروپا قصد دارد برای نفت فدراسیون روسیه سقف 62 دلاری تعیین کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از دیپلمات ها گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره امکان تعیین سقف قیمت نفت روسیه به میزان 62 دلار در هر بشکه است.
به گفته آنها، مذاکرات در اتحادیه اروپا متوقف شده است. گزارش شده است که لهستان و کشورهای بالتیک گفتند که سطح قیمت هنوز خیلی بالاست.
رویترز به نقل از دیپلمات ها اشاره می کند که نمایندگان اتحادیه اروپا در روز دوشنبه بر سر سقف قیمت به توافق نرسیدند.
پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که مذاکرات اتحادیه اروپا در مورد سقف قیمت نفت روسیه به دلیل اختلاف نظر بین کشورها به تعویق افتاده و ممکن است بعداً از سر گرفته شود. پیش از این گزارش شده بود که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از پیشنهاد تعیین سقف قیمت نفت از سوی فدراسیون روسیه در سطح 65 تا 70 دلار در هر بشکه حمایت کردند. در عین حال، بر اساس گزارش رسانه ها، لهستان با بیان اینکه این سقف "بیش از حد نرم است" با سقف 65 دلار موافقت نمی کند، در حالی که یونان در عین حال خواهان سقف زیر 70 دلار در هر بشکه نیست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اظهار نظر درباره ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، بارها اعلام کرده است که اگر این امر مغایر با منافع این کشور باشد، روسیه چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز گفت که روسیه تنها بر اساس شرایط بازار کار خواهد کرد و به کشورهایی که سقف قیمتی تعیین کنند، نه 60 دلار در هر بشکه و نه به هیچ هزینه دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала