مجلس ایران با پیوستن به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس ایران با پیوستن به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد
مجلس ایران با پیوستن به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2022
اشتراک
با رای موافق 205 نماینده حاضر در مجلس ایران، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای به تصویب رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ایران ،بررسی ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار قرار گرفته و با رای موافق 205 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
پیش از رای‌ گیری ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح این لایحه گفت: موضوع لایحه رسیدگی به الحاق دولت جمهوری اسلامی به سازمان همکاری شانگهای است و بر اساس آن دولت ایران برای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای باید اسناد این سازمان را به تصویب برساند.
این نماینده مجلس یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در مورد بخشی از اسناد که ابهامی در مفهوم تروریسم داشته باشد، بیانیه‌های تفسیری صادر کرده است که در لایحه مورد توجه قرار گرفته است بر اساس این تفاسیر کشور جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم و مبارزه با رژیم های نژاد پرست را مشروع می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای یک پیام بین المللی مهم دارد. این سازمان یکی از مهمترین سازمان های همکاری منطقه شناخته می شود که با عضویت روسیه و چین به جهت حجم مبادلات اقتصادی دو کشور و همچنین جمعیت بزرگی که پوشش می‌دهند یکی از سازمانهای بسیار قابل توجه منطقه‌ای است. عضویت ایران در این مقطع زمانی نمایانگر چندجانبه‌گرایی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала