ناسا از فضا نشان داد که چگونه اوکراین در تاریکی فرو رفته است + عکس

© AFP 2023 / Daniel Lealکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
ناسا، سازمان فضایی آمریکا تصویر ماهواره ای از سطح زمین را که در شب گرفته شده، منتشر کرده که نشان می دهد اوکراین در تاریکی مطلق فرو رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، تصویر منتشر شده در 24 نوامبر اوکراین را در تاریکی کامل نشان می‌دهد که توسط تکه‌های روشن نقاط مسکونی در کشورهای دیگر از جمله روسیه احاطه شده است.
روز چهارشنبه، وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که به دلیل حملات روسیه، کار تمام نیروگاه های هسته ای و بیشتر نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی به طور موقت قطع شده و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان بدون برق مانده اند. روز پنجشنبه وزارت نیروی اوکراین از احیای برق رسانی به تاسیسات زیرساختی حیاتی خبر داد.
طبق گزارش وزارت دفاع روسیه ، روز 23 نوامبر، حمله گسترده ای به سیستم فرماندهی و کنترل نظامی اوکراین و تاسیسات انرژی مربوطه وارد شد و تمامی تاسیسات تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.
نیروهای روسیه 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه، که به گفته مقامات روسیه، سرویس‌های ویژه اوکراین در ورای ان قرار داشتند، حمله به زیرساخت‌های اوکراین را آغاز کردند. این حملات به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است.
پس از حملات 15 نوامبر، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین گفت تقریباً نیمی از سیستم انرژی این کشور از کار افتاده است. ولودیمیر زلنسکی نیز به نوبه خود در اوایل نوامبر اعتراف کرد که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی کشور قبلا آسیب دیده است. این منجر به قطعی گسترده برق در اوکراین می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала