زلنسکی از ورود نخست وزیر بلژیک به کی یف خبر داد + ویدئو

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک برای دیداری وارد کی یف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: "درود بر الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک در اوکراین! ما مذاکرات را آغاز می کنیم. مطمئن هستم که این مذاکرات برای هر دو کشور ما بسیار معنادار و مفید خواهد بود." و ویدئوی این دیدار را منتشر کرد.
پیش از این، لودیوین ددوندر، وزیر دفاع بلژیک گفته بود که شورای وزیران بلژیک روز جمعه ارسال جدید برای نیروهای مسلح اوکراین را تصویب کرد که شامل ده وسیله نقلیه زیرآبی بدون سرنشین ساخت شرکت ECA Robotics بلژیک و همچنین دو آزمایشگاه سیار است. بلژیک مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو از تحویل رایگان سلاح به اوکراین حمایت کرده است. پیشتر گزارش شده بود که تدارکات نظامی بلژیک به اوکراین 76 میلیون یورو برای این کشور هزینه داشته است.
فدراسیون روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала