رسانه ها نام کشور بعدی که به سلاح هسته ای دست خواهد یافت را اعلام کردند

بمب
بمب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
رسانه ها اعلام کردند که چه کشوری تبدیل به ابرقدرت هسته ای بعدی جهان تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 19FortyFive، رابرت کلی تحلیلگر این پرتال تحلیلی اعلام کرد که آزمایشات هسته ای کره شمالی می توانند مسبب تولید بمب هسته ای توسط کره جنوبی گردد.
نویسنده این مقاله معتقد است که سئول دو استدلال برای توسعه برنامه هسته ای خود دارد: اول- کاهش اعتماد به واشنگتن بدلیل بدست آمدن موشکهای بالستیک بین قاره ای توسط پیونگ یانگ که قادر به رسیدن به خاک ایالات متحده می باشد.
دوم- اختلاف در دیدگاه نسبت به امنیت بین ایالات متحده آمریکا کره جنوبی: برای سئول مقابله با پیونگ یانگ در آینده و ادامه تجارت با پکن مهم می باشد، در واشنگتن اما بر "رقابت بین ابرقدرتهای بزرگ" تمرکز شده است.
کلی عنوان اتمی را "راهی برای جبران اختلاف نظرها با آمریکا" نامید اما در عین حال نگرانی خود را در خصوص عکس العمل سایر کشورها- کره شمالی، چین وژاپن- ابراز نمود.
این تحلیلگر توضیح داد که غالبا پیدایش سلاح هسته ای توسط یک دولت جدید باعث "جریان" می شود- یعنی اتمی شدن کشوهای دشمن: شوروی در پاسخ به اقدامات ایالات متحده بمب اتمی ساخت و پاکستان بعد از هند.
این نویسنده مطمئن است که ژاپن همانند کشورهای جنوب شرق آسیا دست با تولید بمب اتمی نخواهد زد، اما این سوال را مطرح کرد که عکس العمل چین و کره شمالی چه خواهد بود؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала