بشار اسد: ایران حامی موثر سوریه است / منتظر گامهای عملی ترکیه هستیم

© AP Photo / SANA بشار اسد
 بشار اسد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
اشتراک
رئیس جمهوری سوریه گفت که جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان موثر سوریه است و حزب الله لبنان همپیمانی راهبردی برای دمشق به شمار می رود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه الاخبار لبنان از دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با شماری از اصحاب رسانه و پژوهشگران سوری بدور از چشم رسانه ها خبر داد که در آن مسائل و موضوعات مربوط به سوریه در طول سه ساعت مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
بشار اسد در این دیدار درباره هم پیمانان سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور موثری از سوریه حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان از جنبه اقتصادی و نظامی از این کشور حمایت می کند.
وی درباره روابط سوریه با حزب الله لبنان نیز گفت: ما از حزب الله حمایت کرده و همچنان می کنیم و این حمایت ادامه خواهد یافت زیرا حزب الله همپیمان راهبردی ما به شمار می رود.
پنتاگون از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2022
پنتاگون از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه خبر داد
رئیس جمهوری سوریه همچنین "درباره لبنان و آینده آن در سایه وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد زیرا این کشور جناح اصلی (پشتیبان) سوریه است و ثبات در آن برای سوریه بسیار مهم است.
وی درباره از سرگیری روابط با ترکیه تاکید کرد: دیدارها با آنکارا اکنون "فقط ماهیت اطلاعاتی" دارد اما "بالا رفتن سطح دیدارها را به دنبال خواهد داشت".
بشار اسد افزود: ترکیه آمادگی خود را برای برآورده کردن مطالبات دمشق ابراز داشته است.
وی در عین حال تاکید کرد: سوریه انتظار گام های عملی از ترکیه دارد و نه فقط کلام صرف.
بشار اسد گفت: چه بسا آنکارا در جهت گیری های خود صادق تر از برخی اعراب باشد، اما نمی توان قضاوت کرد که موضع ترکیه جدی است یا صرفا فقط یک مانور سیاسی است.
وی گفت: اینکه روزنامه نگاران و پژوهشگران تغییر سیاست هر کشوری را بر اساس تغییر اشخاص بسنجند، اشتباه است.
بشار اسد در اشاره به اظهارات رسمی مثبت ترکیه در قبال سوریه گفت: بایستی از ترویج (موضوع) به صرف طرح اظهارات پرهیز کرد.
بشار اسد همچنین به وجود "تماس هایی با نیروهای کُردی (در شمال سوریه) در مورد مشکلات و ناراحتی های روزمره در برخی از مسائل خدماتی و زندگی اشاره کرد و رابطه با (گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) قسد را بیشتر شبیه به (رابطه) قبیله ای توصیف" و تاکید کرد که "گفت وگو با نیروهای کُردی ادامه دارد، اما بدون تحولات".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала