- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پوتین گفت که اتحاد مجدد با دونباس باید زودتر اتفاق می افتاد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
پوتین گفت که در سال 2014 هنوز تا پایان حال و هوای دونباس را احساس نمی کردند.
به گزارش اسپوتنیک،رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در نشستی با مادران سربازان شرکت کننده در عملیات نظامی ویژه گفت: اتحاد مجدد دونباس با روسیه باید زودتر اتفاق می افتاد.
رئیس جمهور افزود: "شاید این همه تلفات در میان غیرنظامیان وجود نداشت، این تعداد کودک کشته نمی شد."
وی خاطرنشان کرد که در سال 2014، مسکو هنوز به طور کامل حس و حال ساکنان دونباس را احساس نمی کرد، از آن زمان درک کامل وقایع در حال وقوع در منطقه غیرممکن بود.
ما از این واقعیت پیش رفتیم که شاید امکان دستیابی به توافق وجود داشته باشد و لوهانسک، دونتسک، در چارچوب توافقات مینسک، که احتمالاً از آن مطلع هستید، همچنان می توانند به نحوی با اوکراین متحد شوند. پوتین خاطرنشان کرد: ما صادقانه به این سمت حرکت کردیم.
از 23 تا 27 سپتامبر، همه پرسی در مناطق DPR، جمهوری های خلق لوهانسک و دونتسک، خرسون و زاپوریژیا برگزار شد که در آن اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رای دادند موافق پیوستن به روسیه بودند. در 30 سپتامبر، پوتین و سران مناطق توافق نامه هایی را در مورد پذیرش مناطق جدید به کشور امضا کردند و سپس توسط دومای ایالتی و شورای فدراسیون تصویب شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала