وزیر خارجه مجارستان: آمریکا از رکود اقتصادی در اروپا سود می برد

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
به عقیده وزیر امور خارجه مجارستان، ایالات متحده توانست بروی رکود اقتصادی در اروپا ناشی از درگیری نظامی در اوکراین و تحریم ها علیه روسیه سرمایه گذاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، "پتر سییارتو" وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست روسای ادارات بازرگانی کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت:" اگر به اقتصاد جهان نگاه کنید، می‌بینید که اتحادیه اروپا اکنون در حال شکست است. و کاملاً روشن است که چه کسی از رکود اقتصادی اروپا سود می برد".
وزیر امور خارجه لهستان ادامه داد: "موقعیت و رقابت‌پذیری اقتصاد آمریکا قطعاً در دوره اخیر بهبود یافته است".
وی همچنین خاطرنشان کرد که قانون کاهش تورم آمریکا، موانع فروش خودروهای برقی اروپایی در بازار آمریکا و تعرفه‌های آلومینیوم اقداماتی هستند که "شبهات نسبتاً قوی در مورد نقض قوانین حاکم بر تجارت جهانی را ایجاد می‌کنند". سییارتو گفت اتحادیه اروپا باید همین کار را در قبال ایالات متحده انجام دهد تا از اقتصاد خود و شرکت های ملی خود حمایت کند.
اکثریت قریب به اتفاق شهروندان مجارستانی نیز معتقدند که ایالات متحده از درگیری در اوکراین سود می برد. نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی Nezopontواقع در بوداپست در 11 نوامبر منتشر شد، نشان داد که 75٪ از مجارها این عقیده را دارند و فقط 15٪ خلاف آن فکر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала