روسیه تشکیل هیئت تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر در ایران را غیرقانونی می‌داند

© Sputnik / Evgeny Biyatovگنادی گاتیلوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی در ژنو
گنادی گاتیلوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی در ژنو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
روسیه تصمیم گرفته شده در خصوص تشکیل هیئت بین المللی برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات در ایران را که روز قبل طبق قطعنامه مربوطه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از نشست ویژه آن در ژنو اتخاذ شد، غیرقانونی می داند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را گنادی گاتیلوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی در ژنو، امروز جمعه اعلام کرد.
به گفته این دیپلمات روس ، چنین تصمیمی "زمینه ای کاملاً سیاسی" دارد و هدف آن محکوم کردن مقامات ایران است که برای غرب نا مطلوب هستند. ما این را نامشروع می دانیم، زیرا چنین چیزهایی باید با رضایت کشور مربوطه ایجاد شوند. در این مورد، هیچ رایزنی و هیچ توافقی برای ایجاد چنین سازوکاری با ایران انجام نشده است. همه اینها در راستای وارد کردن فشار سیاسی بر ایران نامطلوب (برای غرب) است".
نماینده دائم فدراسیون روسیه معتقد است بهتر است مطرح کنندگان این پیشنهاد بر مشکلات کشورهای خود تمرکز کنند زیرا در غیر این صورت "همه اینها مانند استانداردهای دوگانه آشکار به نظر می رسد." او در پایان گفت: " آنها آنچه را در کاپیتول اتفاق افتاد (6 ژانویه 2021، حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات برگزار شده در این کشور به ساختمان کنگره آمریکا نفوذ کردند) "حمله به دموکراسی" و آنچه را در کشورهای دیگر اتفاق می افتد "حق ابراز عقیده" ارزیابی می کنند. این به وضوح استاندارد های دوگانه و به وضوح سیاسی کردن وضع است".
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
استقبال آمریکا از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران
سند مربوطه که به طور فعال توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تبلیغ می شد، توسط 25 هیئت از 47 عضو شورای حقوق بشر تایید شد، در حالی که شش کشور از جمله ارمنستان، چین و کوبا رای مخالف و 16 کشور رای ممتنع دادند.
ناآرامی ها در ایران از ۲۵ شهریور پس از تشییع جنازه مهسا امینی ۲۲ ساله آغاز شد. بر اساس روایت رسمی، پلیس این دختر را به دلیل بد حجابی بازداشت کرده است. او در جریان بازداشت دچار حمله قلبی شد و در اثر آن جان باخت. اما در شبکه های اجتماعی گزارش هایی مبنی بر ضرب و شتم امینی توسط پلیس منتشر شد. روز 16 مهرماه، سازمان پزشکی قانونی ایران گزارشی رسمی درباره علت مرگ این دختر منتشر کرد و اعلام کرد که هیچ آسیبی به وی وارد نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала