تخم مرغ از قفسه فروشگاه های انگلیس ناپدید شد

© Fotolia / Syda Productions تخم مرغ
 تخم مرغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
ساکنان انگلیس با کمبود تخم مرغ مواجه هستند. خبرگزاری بلومبرگ 24 نوامبر اطلاع داد که در تعدادی از سوپرمارکت ها، این محصول به طور کامل از قفسه ها ناپدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری شیوع آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده و اروپا و همچنین افزایش قیمت غلات، کود و انرژی را به عنوان دلایل کمبود ذکر کرده است. در نتیجه یک سوم کشاورزان یا تعداد جوجه ها را کاهش می دهند یا دامداری را به حالت تعلیق در می آورند یا به طور کامل متوقف می کنند.
تیم لانگ، کارشناس سیاست غذایی انگلیس گفت: "آنچه در حال حاضر در بازار تخم‌مرغ دیده می‌شود، می‌تواند به همان اندازه در مورد بازار میوه، بازار غلات یا بازار گوشت صدق کند."
خاطرنشان می شود که ممکن است با نزدیک شدن تعطیلات کریسمس، وضعیت در بازار انگلیس بدتر شود. در همان زمان، در مجارستان و همچنین در ایالات متحده وضعیت مشابهی مشاهده می شود و در آنجا قیمت تخم مرغ در صدر فهرست افزایش قیمت مواد غذایی قرار دارد.
روز 8 نوامبر اطلاع حاصل شد که نرخ تورم مواد غذایی در انگلیس به 14.7٪ رسیده است. بر اساس گزارش اداره ملی آمار، شیر، کره، تخم مرغ و پنیر گران ترین کالاها بوده اند. قیمت آنها بیش از 20 درصد افزایش یافته است. در 19 اکتبر گزارش شد که بیشترین سهم را درنرخ تورم در انگلیس افزایش قیمت مواد غذایی داشته است. برخی کارشناسان آن را بزرگترین افزایش قیمت از دهه 1980 می دانند.
علاوه بر این، به انگلیسی ها در مورد دو برابر شدن میانگین سالانه قبض برق خانگی در این کشور هشدار داده شد. طبق اطلاعات National Grid، اپراتور شبکه برق انگلیس، متوسط ​​مبلغ قبض های برق خانگی امسال در مجموع 2500 پوند (2875 دلار) خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала