آمریکا: منشا ویروس کرونا به دلیل یک حادثه تحقیقاتی بوده است

© AP Photo / Oded Baliltyویروس کرونا کروناویروس سویه
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
سنای ایالات متحده می گوید که منشا و همه گیری ویروس کووید 19 به دلیل یک حادثه تحقیقاتی به وجود آمده است
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش موقت کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنای ایالات متحده، همه گیری ویروس کرونا به احتمال زیاد نتیجه یک حادثه مرتبط با مطالعات در مورد آن بوده است.
در این گزارش آمده است: "بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات در دسترس عموم، منطقی به نظر می رسد که نتیجه گیری کنیم که همه گیری کووید-19 به احتمال زیاد ناشی از یک حادثه مرتبط با تحقیقات است".
با این حال، این سند همچنین خاطرنشان می کند که اطلاعات جدید منتشر شده که برای تأیید در دسترس خواهد بود "ممکن است این ارزیابی را تغییر دهد."
در عین حال، این گزارش بیان می‌کند که فرضیه منشا کانونی طبیعی ویروس کرونا دیگر معتبر نیست.
این کمیته همچنین تعدادی از سوالات حل نشده را تهیه کرده است که پاسخ به آنها به نتیجه گیری قطعی تر در مورد منشاء ویروس کرونا کمک می کند. به طور خاص، در مورد اینکه چه نوع حیوانی میزبان واسط SARS-CoV-2 بود و چه زمانی برای اولین بار یک فرد را آلوده کرد، محل تحمع ویروس در کجا قرار دارد و چگونه کروناویروس ویژگی های ژنتیکی منحصر به فرد خود را به دست آورد.
ایالات متحده بارها ادعا کرده است که COVID-19 از آزمایشگاهی در ووهان چین منشأ گرفته است، اما پکن این ادعاها را رد کرده است. سپهبد ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی تشعشعات نیروهای مسلح روسیه، به نوبه خود، گزارش داد که وزارت دفاع روسیه در حال بررسی این احتمال است که آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در ظهور این بیماری نقش داشته باشد.
در همین راستا، ایرینا یارووایا، معاون رئیس دومای ایالتی، از سازمان بهداشت جهانی خواست تا تحقیقاتی را در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده آغاز کند و خاطرنشان کرد که ایالات متحده "عمداً برای مدت طولانی در حال توسعه مخفیانه پاتوژن‌های خطرناک بوده است. "
در ماه اکتبر، پورتال شبکه تلویزیونی آلمانی n-tv گزارش داد که گروهی متشکل از سه دانشمند ادعا کردند که شواهدی مبنی بر منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا پیدا کرده اند - طبق مطالعه آنها، 99.9٪ کپی مصنوعی از یک ویروس طبیعی است. پیش از این، کمیسیون کروناویروس مجله پزشکی بریتانیایی لانست گزارشی را بر اساس دو سال کار منتشر کرد که در آن اعلام کرد منشاء آزمایشگاهی COVID-19 را رد نکرده است. در ارتباط با انتشار این گزارش، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که به جستجوی منشأ ویروس SARS-CoV-2 ادامه می‌دهد.
در همان زمان، سرگئی ووزنسنسکی، دانشیار گروه بیماری های عفونی در دانشگاه دوستی مردم روسیه نیز گفت که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بر اثر فقدان داروهای بسیار مؤثر و نسبتاً کم آن است. مرگ و میر باعث ایجاد شک و تردید در مورد نظریه منشاء مصنوعی SARS-CoV-2 می شود، در حالی که این توسعه همه گیری COVID-19 با تکامل طبیعی ویروس مطابقت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала