سوئیس همچون گذشته از اعمال تحریم بر علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا خودداری می کند

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت اقتصاد دولت سوئیس اعلام کرد که این کشور همچون سابق از اعمال تحریم بر علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا خودداری می کند.
فابیان ماینفیش سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که سوئیس همچون گذشته به موضع عدم اعمال تحریم علیه ایران بدلیل آنچه سرکوب اعتراضات گفته می شود به تبعیت از اتحادیه اروپا ، پایبند است تا به سیاست "خدمات نیک" خوب خسارتی وارد ننماید.
وی اظهار داشت: "در رابطه با ایران موضع سوئیس تغییری نکرده است: دپارتمان فدرال اقتصاد، تشکلات و تحقیقات، دپارتمان ذی صلاح در مسائل تحریم ها، بصورت مشترک با دپارتمان فدرال امور خارجه تصمیم گرفتند تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران بدلیل ارسال پهپاد به روسیه را اجرا کنند. هر دو نهاد از طرف دیگر تصمیم گرفتند که تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران بدلیل اعتراضات جاری در ایران را اجرا نکنند".
ماینفیش تاکید کرد که این تصمیم تمامی منافع سوئیس در حوزه سیاست داخلی و خارجی و از جمله سیاست "خدمات نیک" سوئیس در خصوص ایران را در نظر دارد.
سوئیس بعنوان میانجگر حافظ منافع ایران در عربستان و منافع عربستان در ایران می باشد.
وی همچنین اظهار داشت: "سوئیس همچنین به شدت استفاده از خشونت توسط نیروهای امنیتی ایرانی در رابطه با تظاهرات در حال ادامه در ایران را محکوم کرده و مصرانه از این کشور می خواهد تا وظایف خود در زمینه حقوق بشر در قالب اصول دوجانبه و چندجانبه اجرا نماید".
شایان ذکر است که اتحادیه اروپا تحریم هایی را بدلیل آنطور که بیان می کند سرکوب اعتراضات و نقض حقوق شهروندان خود بر علیه ایران اعمال کرده است.دولت ایران اما به نوبه خود ضمن رد این ادعاها، غرب را به حمایت از معترضان و نیز نشر اخبار ضد ایرانی در رسانه های خود محکوم می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала