سخنان نماینده روسیه درباره موشک های آمریکایی که به ساختمان های مسکونی در اوکراین اصابت می کنند

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به انتشار تصاویری از قطعات موشک های پدافند هوایی آمریکا که به ساختمان های مسکونی در اوکراین اصابت می کنند، گفت: ارسال انبوه سلاح به اوکراین منجر به مرگ غیرنظامیان نه تنها در منطقه دونباس، بلکه در شهرهای اوکراین می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت: "امروز کاربران اوکراینی عکس‌هایی از موشک‌هایی را در اینترنت منتشر کردند که به ساختمان‌های مسکونی در شهرهای کی یف و ایژگورود اصابت کرده‌اند و مشخص شد که این موشک‌های دفاع هوایی آمریکایی هستند که به کی یف تحویل داده شده‌اند.
نبنزیا از غرب خواست تا به این وضعیت توجه کند. او تاکید کرد: "ارسال بی خردانه انبوه سلاح های شما به اوکراین منجر به این می‌شود که غیرنظامیان بر اثر آنها نه تنها در دونباس، بلکه در شهرهای اوکراین نیز جان خود را از دست می‌دهند".
در عین حال، نماینده دائم روسیه، پدافند هوایی اوکراین را مسئول تلفات در بین غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت های غیرنظامی در اوکراین دانست. وی به استقرار سامانه های پدافند هوایی اوکراین در میان مناطق مسکونی اشاره کرد. وی افزود: "در نتیجه، قطعات موشک یا موشک‌های اوکراینی که از مسیر خود منحرف می شوند، به تاسیساتی برخورد می‌کنند که هدف روسیه آن‌ها نبوده است".
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
نماینده روسیه درباره حملات به زیرساخت های اوکراین توضیح داد
روز چهارشنبه در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شد. در چندین شهر از جمله کیف، اودسا و لووف، پس از حمله به تأسیسات انرژی، برق به طور کامل قطع شد. در بسیاری از مناطق، تامین آب نیز متوقف شد، کار واحدهای تولید برق در نیروگاه اتمی اوکراین جنوبی متوقف شد و کار نیروگاه هسته ای ریونه به رژیم اضطراری منتقل شد. وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که کار تمام نیروگاه های هسته ای این کشور و بیشتر نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی به طور موقت قطع شده و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان بدون برق مانده اند.
در اواسط نوامبر، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت که اوکراین قبلاً از سامانه های موشکی ضد هوایی "ناسامس" دریافت شده از ایالات متحده استفاده می کند و اثربخشی این سیستم ها را "چشمگیر" خواند.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین بارها هدف این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خوانده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها تاکید کرده است که تامین تجهیزات نظامی غربی تنها درگیری را طولانی می کند و وسایل نقلیه حامل سلاح های خارجی به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала