روسیه: خواستار عدم دخالت در امور داخلی ایران شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Организация Объединённых Наций в Женеве
Организация Объединённых Наций в Женеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
روسیه: خواستار عدم دخالت در امور داخلی ایران شد
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه گنادی گاتیلف نماینده دائمی روسیه در مقر سازمان ملل متحد در نشستی در ژنو بیان کرد، نشست ویژه شورای ملل متحد در امور حقوق بشر که به ابتکار آلمان و ایسلند و با حمایت سایر کشورهای غربی برگزار شد، به وضعیت ایران اختصاص داده شد، نتیجه معکوس دارد. او خواستار عدم دخالت در امور داخلی ایران شد.
این دیپلمات گفت: "ما به نتیجه معکوس نشست ویژه فعلی اشاره می کنیم. این ابتکارات هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد. هدف آنها برچسب زدن و اعمال فشار بر دولت های قابل اعتراض به بهانه های حقوق بشر است. رییس هیئت دیپلماتیک روسیه به "بی‌توجهی مداوم" به این واقعیت که ایران "اطلاعات دقیقی درباره اقدامات برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات بین‌المللی در این زمینه ارائه می‌کند" توجه کرد. گاتیلوف ادامه داد: با این حال، این موضوع برای آغاز کنندگان نشست ویژه چندان نگران کننده نیست.
نماینده دائم فدراسیون روسیه ایده ایجاد یک هیئت حقیقت یاب بدون رضایت مقامات ایرانی را "اساساً نامشروع" ارزیابی کرد. موضوع مربوطه در پیش نویس قطعنامه آمده است که در این نشست توسط گروهی از دولت ها که بیشتر آنها کشورهای غربی هستند، ارائه شده است. رای گیری در مورد این پیش نویس قرار است عصر پنجشنبه در شورای حقوق بشر برگزار شود. گاتیلوف از مداخله در امور داخلی ایران و بی ثبات کردن اوضاع در این کشور خواست. نماینده دائم فدراسیون روسیه در پایان گفت: بهتر است نویسندگان ابتکار بر حل مشکلات خود در حوزه حقوق بشر تمرکز کنند که تعداد آنها بیش از حد کافی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала