رقیب ایلان ماسک در فضا کیست؟

© Photo / Tianbing Technology Co., Ltd.Space Pioneer
Space Pioneer  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
نه تنها ایلان ماسک: این شرکت چینی توسعه فضانوردی خصوصی را تغییر خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، صنعت فضایی بین‌المللی بار دیگر در مورد صنعت فضای خصوصی چین و اولین رقیب واقعی Space X صحبت می‌کند. Space Pioneer چین زمانی که برای اولین بار فناوری خود را در نمایشگاه هوایی Zhuhai امسال به نمایش گذاشت، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. عکس‌های موشک باری قابل استفاده مجدد Tianlong-3 (TL-3) و اصلاح آن Tianlong-3 M (TL-3 M) - یک سیستم حمل و نقل بین قاره‌ای افراد برای 100 صندلی مسافر - به سرعت در اینترنت حلقه زد و کانگ یونگلای، مدیر Space Pioneer لقب "ایلون ماسک چین" را گرفت.
کانگ یونگلای در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد دیدگاه خود از نقش پیشگام فضایی در اکتشاف فضا صحبت کرد.
شرکت چینی Space Pioneer در واقع یکی از درخشان ترین نمایندگان صنعت خصوصی فضایی چین است. این شرکت در توسعه فناوری موشک مداری قابل استفاده مجدد برای پرتاب های فضایی کم هزینه مشغول است. Space Pioneer امروز به طیف وسیعی از موشک های خود می بالد.
© Photo / Tianbing Technology Co., Ltd.TL-3м
TL-3м - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
TL-3м
همانطور که مدیر و بنیانگذار اسپوتنیک کانگ یونگلای به اسپوتنیک گفت، مفهوم نوآورانه این شرکت به سهولت سفرهای مداری در آینده نسبتا نزدیک کمک خواهد کرد:
Space Pioneer یک شرکت با فناوری پیشرفته است که منجر به توسعه نسل جدیدی از موتورهای موشک مایع، وسایل نقلیه پرتاب در صنعت هوافضای تجاری چین می شود. این شرکت در پس زمینه توسعه جهانی صنعت هوافضای تجاری ایجاد شد. مفهوم نوآورانه "Space Pioneer" و ماموریت شرکتی "ترویج پنجمین انقلاب حمل و نقل بشریت" برای دسترسی بیشتر، سریعتر و ایمن تر کردن سفرهای مداری برای عموم طراحی شده است.
این شرکت چندین پروژه موتور موشک را با موفقیت در زرادخانه خود اجرا کرده است. یکی از آنها، موتور Tianhuo (TH) دارای نیروی رانش چشمگیر 30000 تن است. و در موشک Tianlong-2 (TL-2) استفاده می شود.
Tianlong-2 تمام پرتاب های آزمایشی را به پایان رسانده است و اولین موشک در حال حاضر مونتاژ شده و آماده ماموریت های پروازی است. اگر تمام اقدامات مقدماتی موفقیت آمیز باشد، به زودی Tianlong-2 ممکن است بازار ارسال ماهواره های کوچک به مدار را تغییر دهد. اول - در چین، و سپس - در خارج از کشور. این شرکت قصد دارد بازارهای خارجی را نیز توسعه دهد.
© Photo / Tianbing Technology Co., Ltd.TL-2
TL-2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
TL-2
مدل دیگر Tianlong-3، موشک دو مرحله ای قابل استفاده مجدد با قطر 3.8 متر، طول کل 71 متر و وزن برخاست 590 تن، قادر به انجام وظایف جدی تری است. Tianlong-3 به عنوان رقیب مستقیم موشک فالکون 9 آمریکایی است و اسپیس پایونیر می گوید که این موشک نیازهای صورت فلکی ماهواره ای ارتباط اینترنتی چین را برآورده می کند. به گفته این شرکت، می تواند حمل و نقل محموله های مداری با تناژ بالا را انجام دهد. به عنوان مثال، تحویل عناصر ایستگاه فضایی به مدار.
کانگ یونگلای معتقد است که توسعه صنعت موشک های قابل استفاده مجدد چین، نیروی محرکه پذیرش گسترده پروازهای فضایی خصوصی منظم خواهد بود:
"توسعه فن‌آوری‌های هوافضا و استفاده مجدد از موشک و تقاضای فزاینده برای اقتصاد فضایی در چین، موج جدیدی از پروازهای فضایی تجاری جهانی و همچنین مبنایی برای انتقال فناوری هوافضا از استفاده نظامی به غیرنظامی ایجاد کرده است. صنعت هوافضا در جهان به استفاده از موشک های قابل استفاده مجدد اهمیت زیادی خواهد داد. Space Pioneer مصمم است از موشک های قابل استفاده مجدد برای سفر مردم عادی استفاده کند و به تدریج برنامه توسعه برنامه ریزی شده را دنبال خواهد کرد.
آغاز اوج شکوفایی استارت آپ های فضایی در چین را سال 2014 می دانند. پس از آن بود که شورای دولتی جمهوری خلق چین برای اولین بار اعلام کرد که آماده استقبال از سرمایه گذاری خصوصی در این صنعت است. امروزه پول جدی در فضانوردی خصوصی در چین سرمایه گذاری می شود. به گفته سایت فناوری چین Tianyancha، تنها در سال 2020، 933 میلیون دلار در بخش خصوصی هوافضای چین سرمایه گذاری شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала