- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

قطعی برق در اوکراین پس از حملات به زیرساخت ها در آنجا آغاز شد

© Sputnik / Sergey MalgavkoВысоковольтные электролинии вдоль трассы Симферополь-Севастополь
Высоковольтные электролинии вдоль трассы Симферополь-Севастополь - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
یکی از تأسیسات زیربنایی در کی یف مورد اصابت قرار گرفت و صدای انفجارها در چند منطقه دیگر اوکراین شنیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی کلیچکو، شهردار پایتخت اوکراین در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: "یک ضربه به یکی از تاسیسات زیرساختی پایتخت. در پناهگاه ها بمانید! حمله هوایی ادامه دارد."
او بعداً همچنین از انفجار در محلات مختلف کیف خبر داد. این سیاستمدار تصریح کرد، "آنها به بخش مسکونی و تاسیسات حیاتی ضربه زدند."به گزارش نشریه آنلاین "استرانا"، در برخی مناطق اختلالاتی در تامین آب و برق قطع شد. شرکت انرژی "یاسنو" نسبت به خاموشی اضطراری هشدار داد.
انفجارهای از جمله در شهر لووف رخ داده و برق این شهر قطع شد . صدای انفجارات در منطقه لادیژین در استان وینیتسا، جایی که نیروگاه حرارتی در آن قرار دارد نیز شنیده می شود. خارکف، خملنیتسکی، نیکولایف و شهر زاپوروژیه که تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین است تا حدی بدون برق باقی ماندند، خاموشی اضطراری در استان های چرکاسی و سومی هم آغاز شده است.
شهردار کیف ویتالی کلیچکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
در اوکراین، اعتراف کردند که کی‌یف بدون برق، آب و گرمایش باقی خواهد ماند
مقامات کشور مولداوی هم از قطع برق در کیشینو و سایر مناطق خبر دادند و وضعیت مشابهی در ترانس نیستریا مشاهده شده است.
نیروهای مسلح روسیه از 10 اکتبر، دو روز پس از انفجار در پل کریمه، که مسکو معتقد است سازمان امنیت اوکراین در ورای آن است، حملات گسترده ای را به زیرساخت های نظامی و انرژی اوکراین انجام داده است.
از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود. ولودیمیر زلنسکی اول نوامبر گفت که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала