Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

کمک نظامی آمریکا به شبه نظامیان کرد در سوریه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر آیا اعضای رهبری پ.ک.ک به دام افتاده اند؟
آیا اعضای رهبری پ.ک.ک  به دام افتاده اند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
در پس‌زمینه عملیات هوایی "پنجه شمشیر" نیروی هوایی ترکیه، موضوع کمک نظامی آمریکا به پ‌ک‌ک و شاخه‌های سوری آن، بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ترکیه در واکنش به حمله تروریستی 13 نوامبر در خیابان استقلال استانبول که منجر به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن بیش از 80 نفر شد، در شب 20 نوامبر عملیات نظامی هوایی در شمال سوریه و عراق انجام داده و مواضع کردها را در این منطقه مورد هدف قرار داد.
پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه "منبع صلح" در اکتبر 2019، واشنگتن شروع به تامین تجهیزات و تسلیحات نظامی به صورت دائمی به مناطق تحت کنترل یگان‌های کرد در شمال سوریه کرد. نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ارتش آمریکا، کنترل بخش قابل توجهی از استان‌های حسکه و رقه و همچنین برخی شهرک‌ها در استان‌های حلب و دیرالزور را در اختیار دارند.
آمریکا بارها تاکید کرده است که یگان های کرد را "موثرترین نیروی نظامی در نبرد با داعش در سوریه" می داند و قصد دارد از هر طریق ممکن از آنها حمایت کند. یکی از بزرگترین این کمک‌ها، تصمیم کنگره آمریکا در سال 2019 برای تخصیص بودجه 200 میلیون دلاری بر اساس درخواست پنتاگون برای "تامین مالی نیروهای متحد در سوریه" بود.
ایالات متحده علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی به این منطقه، به آموزش نظامی این واحدها نیز می پردازد. در 19 نوامبر، فرمانده نیروهای ویژه ایالات متحده، جف دنیس، در مراسم فارغ التحصیلی رزمندگان "واحد ضد تروریستی روژاوا" که او آن را "گروه نخبه ها" نامید، شرکت کرد. فرمانده آمریکایی در این مراسم به زبان کردی به نظامیان تبریک گفت و تاکید کرد: "به موفقیت شما افتخار می کنیم".
بر اساس اطلاعات موجود آخرین بار در مرداد ماه سال جاری کاروانی متشکل از 80 کامیون سلاح، مهمات و خودروهای آمریکایی به شمال شرق سوریه انتقال پیدا کردند. به این ترتیب تعداد کل کامیون های نظامی ارسال شده توسط ایالات متحده در سال 2022 به 1205 دستگاه می رسد.
علیرغم ادعای آمریکا مبنی بر انتقال تجهیزات و تسلیحات نظامی به پ.ک.ک و دیگر واحدهای دفاعی کردها برای مبارزه با داعش، آنکارا معتقد است که این تجهیزات برای استفاده واحدهای کرد علیه نیروهای مسلح ترکیه به منطقه منبج فرستاده شده است.
در همین حال، آخرین اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده، به وضوح مقیاس بودجه اختصاص داده شده برای گروه های کرد در سوریه را نشان می دهد. حجم حمایت نظامی در سال 2022 به 155 میلیون دلار رسید. برای مقایسه، این مقدار در سال 2021، هزینه ها 125 میلیون دلار، در سال 2020 - 205 میلیون دلار، در سال 2019 - 112 میلیون و 360 هزار دلار بود. پنتاگون طی 5 سال گذشته در مجموع حدود 644 میلیون و 680 هزار دلار برای پشتیبانی نظامی از واحدهای نظامی کرد در سوریه اختصاص داده است.
بر اساس سند بودجه سال 2023 که پنتاگون در ماه آوریل منتشر کرد، ایالات متحده قصد دارد به عنوان بخشی از "برنامه ضد داعش" 183 میلیون دلار تسلیحات، مهمات و تجهیزات به نیروهای کرد در شمال سوریه ارسال کند.
علاوه بر این، پنتاگون در سال آینده قصد دارد 3500 عضو جدید را در به استخدام این واحدها در آورد. بنابراین، تعداد افرادی که از بودجه پنتاگون در داخل این سازمان ها پول دریافت می کنند، از 16000 به 19500 افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала