پوتین: فیدل کاسترو سالها پیش از نظم جهانی چند قطبی سخن می گفت

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر Russian President Vladimir Putin and Cuban President Miguel Diaz-Canel hold talks in Moscow, Russia. October 29, 2019
Russian President Vladimir Putin and Cuban President Miguel Diaz-Canel hold talks in Moscow, Russia. October 29, 2019 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
پوتین در دیدار با رئیس جمهور کوبا به خاطر آورد که در آخرین دیدار با کاسترو درباره نظم جهانی چند قطبی صحبت کرده است
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مراسم افتتاح بنای یادبود فیدل کاسترو در مسکو، آخرین گفتگو با این سیاستمدار کوبایی در سال 2014 را به یاد آورد .
او گفت: "ساعت های زیادی از مکالمه با او را به یاد دارم. به خصوص آخرین گفتگوی ما در ژوئیه 2014. او در مورد چیزهایی صحبت کرد که به طرز شگفت انگیزی با زمان حال همخوانی دارند - زمان شکل گیری نظم جهانی چند قطبی. در مورد اینکه استقلال و عزت معامله نمی شوند."
رئیس جمهور روسیه که "میگل دیاز کانل برمودز" رئیس جمهور کوبا را در کنار خو داشت، گفت: "هر ملتی حق توسعه آزاد، برای انتخاب راه خود را دارد و در دنیای واقعاً عادلانه جایی برای دیکتاتوری، دزدی و استعمار نو وجود ندارد".
پوتین گفت: " او نماد یک دوره کامل، دوران جنبش‌های آزادی‌بخش ملی، فروپاشی نظام استعماری و ایجاد کشورهای مستقل جدید در آمریکای لاتین و آفریقا بود".
رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که کاسترو و همکارانش همیشه فداکارانه از حاکمیت کوبا دفاع کرده اند، اجازه نداده اند که با تحریم ها و تلاش برای انزوای خارجی شکسته شود و از حق الگوی توسعه خود دفاع کرده اند.
فیدل کاسترو - یکی از رهبران جنبش انقلابی کوبا، که از سال 1959 تا 2008 به عنوان رئیس شورای وزیران کوبا خدمت کرد. این سیاستمدار کوبایی در سال 2016 درگذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала