وزیر خارجه انگلیس: توپ در زمین ایران است

© AFP 2023 / Niklas Halle'nتوضیحات بریتانیا در باره صدور دستور حمله به جنگنده های روسی بر فراز عراق
توضیحات بریتانیا در باره صدور دستور حمله به جنگنده های روسی بر فراز عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
جیمز کلورلی گفت که لندن به همکاری با متحدان خود برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله اعمال تحریم‌ها علیه مردم به عنوان مجازات اقدامات آنها ادامه خواهد داد
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا در مصابحه به روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به پرسشی در مورد اتخاذ تدابیر امنیتی برای حمایت از تلویزیون "ایران اینترنشنال" گفت:" ما امنیت مردم در بریتانیا را بسیار جدی می‌گیریم و همچنین اهمیت حفظ مطبوعات آزاد، شفاف و صادق. هنگامی که معتقدیم تهدیداتی در خاک بریتانیا وجود دارد، به وضوح پاسخ می‌دهیم و به مردم خود این پیام را می‌دهیم که باید در بریتانیا احساس امنیت و محافظت کنند. همچنین زمانی که کاردار ایران را احضار کردیم، پیام دادیم که تهدید خبرنگاران غیرقابل قبول است و پاسخ خواهیم داد. به همین دلیل است که این اقدامات را برای محافظت از مردم بریتانیا در برابر تهدیداتی که از سوی ایران دریافت می کنیم، انجام داده ایم. زیرا بسیار مهم است که مردم احساس کنند می توانند به طور علنی و آشکار درباره آنچه در ایران می گذرد، صحبت کنند".
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد کافی بودن این اقدامات بازدارنده در مقابل ایران گفت:" کاری که ما انجام داده‌ایم پاسخی به اقدامات برخی افراد خاص (در ایران) بوده و تحریم‌های هدفمندی را علیه آنها اعمال کرده‌ایم. زمانی که متوجه شدیم پهپادهای ایرانی به روسیه فروخته می‌شوند و از این پهپادها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شود، تحریم‌های خاصی را علیه افراد و شرکت‌هایی (در ایران) که مسئول صادرات هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه هستند، اعمال کردیم".
وزیر خارجه بریتانیا افزود:" زمانی که دیدیم رژیم ایران با زنان ایرانی وحشیانه رفتار می کند، اقدامات خاصی را علیه "پلیس اخلاق" انجام دادیم. ما از رهبری ایران می خواهیم که به حرف مردم ایران گوش دهد. و هنگامی که افراد مسئول کارهای غیرقابل قبولی انجام دهند، ما به وضوح این افراد و آن نهادها را با اقدامات و تحریم های شدید برای بازدارندگی آنها هدف قرار خواهیم داد."
کلورلی در ادامه در مورد مذاکرات هسته ای ایران گفت:" ما در ماه مارس گذشته یک توافق معتبر برای ایران روی میز گذاشتیم. اما تهران هنوز پاسخی نداده است. در دوره انتقالی (بعد از ارائه و تا کنون) شاهد اقدامات وحشیانه ایران علیه زنان ایرانی که برای دفاع از حقوق خود ایستادند، و شاهد صادرات پهپادهای ایران به روسیه بودیم . ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهیم بود. اکنون این بر عهده ایران است که به پیشنهاد ارائه شده پاسخ معناداری بدهد. توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.
از سوی دیگر، کلورلی گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل "تجاوز به اوکراین" "در صحنه بین‌المللی منزوی شده است" و توضیح داد که سفر چند روز پیش "ریشی سوناک" نخست‌وزیر بریتانیا به کی‌یف، برای یادآوری این نکته است که زمان و شرایط به پای میز مذاکره آمدن این کشور فقط به خودش بستگی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала