کشورهای پیشتاز در خرید بلیت جام‌جهانی ۲۰۲۲

چکمه 500 کیلوگرمی در آستانه جام جهانی در قطر ظاهر شد
چکمه 500 کیلوگرمی در آستانه جام جهانی در قطر ظاهر شد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
از میان همه‌ کشورهای جهان، ده کشور بیشترین بلیت جام‌جهانی را خریداری کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، این روزها خبرهای پیرامون جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در صدر اخبار می‌باشد و ۳۲ تیم برای قهرمانی جام‌جهانی با یکدیگر به رقابت می‌پردارند. از میان همه‌ی کشورهای جهان، ده کشور بیشترین بلیت جام‌جهانی را خریداری کرده‌اند.
روزنامه آرژانتینی "اوله" در گزارشی به معرفی ۱۰ کشوری پرداخت که بیشترین سهم از بلیت فروشی مسابقات جام‌جهانی قطر را داشتند. این آمارها حاکی از آن است که در سایت‌های مختلف هواداران کشورهای قطر، آمریکا، عربستان، انگلیس، مکزیک، امارات، آرژانتین، فرانسه، برزیل و آلمان بیشترین بلیت را برای بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خریداری کرده‌اند.
۱۰ کشوری ‌که بیشترین بلیت مسابقات جام‌جهانی را خریداری کرده است، به ترتیب زیر است:
۱) قطر: ۹۴۷.۴۶۰
۲) آمریکا: ۱۴۶۶۱۶
۳)عربستان: ۱۲۳.۲۲۸
۴) انگلستان: ۹۱.۶۳۲
۵) مکزیک: ۹۱.۱۷۳
۶) امارات متحده عربی: ۶۶.۱۲۷
۷) آرژانتین: ۶۱.۰۸۳
۸) فرانسه: ۴۲.۲۸۷
۹) برزیل: ۳۹.۵۴۶
10) آلمان: ۳۸.۱۱۷
شایان ذکر است که ایرانی ها حتی در ۱۰ کشور اول خرید هم نیستند، با اینکه قطر از لحاظ مسافت نزدیک است و احتمالا برای ایرانی ها سفر ارزانی می‌بود ولی خب استقبال ایرانی‌ها کم بوده است. البته مسئولین هم شرایط سفر رو تسهیل نکردند. ولی جالب اینجاست که حریفهای ایران جز ۵ کشور اول در خرید بلیط‌ هستند. انگلیسی‌ها با خرید بیش از ۹۰ هزار بلیط در رتبه چهارم ایستادند. عربستانی ها با خرید بیش از ۱۲۰ هزار بلیط در رتبه سوم و آمریکای‌ها با خرید بیش از ۱۴۰ هزار بلیط در رتبه دوم قرار گرفتند. بیشترین بلیط هم توسط خود قطری ها خریداری شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала