آزمایش های موشکی کره شمالی - واکنش به رزمایش های ایالات متحده

© Sputnik / Valeri Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش های موشکی کره شمالی - واکنش به رزمایش های ایالات متحده
آزمایش های موشکی کره شمالی - واکنش به رزمایش های ایالات متحده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل: کره شمالی با انجام آزمایش‌های موشکی، به طور طبیعی به تمرین‌های گسترده ایالات متحده و متحدانش در منطقه واکنش نشان می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آنا یوستیگنیوا، معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: کره شمالی با انجام آزمایش‌های موشکی، به طور طبیعی به تمرین‌های گسترده ایالات متحده و متحدانش در منطقه واکنش نشان می‌دهد.
کره شمالی هفته گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. به گفته کره شمالی، موشک هواسونگ-17 999.2 کیلومتر در حداکثر ارتفاع 6040.9 کیلومتر پرواز کرد و به منطقه آبی مورد نظر در دریای ژاپن اصابت کرد.
یوستیگنیوا افزود: "ما دوباره گروگان یک دور باطل می شویم که چارچوب این موضوع برای ما کاملاً شناخته شده است. ایالات متحده و متحدانش در منطقه در حال انجام تمرینات در مقیاس بزرگ هستند، کره شمالی به طور طبیعی پاسخ می دهد، و سپس ما در اینجا برای گفتگو در مورد همه اینها ملاقات می کنیم".
وی ادامه داد: "چنین منطقی از این واقعیت رنج می‌برد که با هر حلقه جدید، مواضع طرف‌ها و اقدامات آنها سرسختانه‌تر و برای صلح و امنیت بین‌المللی خطرناک‌تر می‌شود".
معاون نماینده فدراسیون روسیه دلیل این اتفاق را "تمایل واشنگتن به وادار کردن پیونگ یانگ به خلع سلاح یکجانبه با کمک تحریم ها و فشارهای قهرآمیز" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала