قطر 350 میلیون دلار به کارگران مهاجر جام جهانی 2022 غرامت پرداخت می کند

© AP Photo / Hassan Ammarچرا جام جهانی قطر برای هواداران فوتبال جالب است؟
چرا جام جهانی قطر برای هواداران فوتبال جالب است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
کارگروه حقوق بشر یوفا از پرداخت غرامت بیش از 350 میلیون دلاری مقامات قطری به مهاجرانی که در ساخت اماکن و زیر ساخت های جام جهانی 2022 فعالیت می کردند، خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کارگروه حقوق بشر فیفا آمده است:" حصول اطمینان از اجرای موثر سیستم غرامت یکی از وظایف کلیدی مرکز کارگران مهاجر خواهد بود، ضروری است اطمینان حاصل شود که تمام اصلاحات ارائه شده توسط مقامات قطر در سال های اخیر عملی شده و همه کارگران مهاجر از حقوق خود آگاه هستند".
از سال 2018، غرامت به کارگران مهاجر عمدتاً برای موارد مربوط به تأخیر و عدم پرداخت دستمزد پرداخت شده است.
علاوه بر این، بودجه صندوق میراث جام جهانی قطر برای کمک به برخی از آسیب پذیرترین افراد جهان استفاده خواهد شد. اعضای کارگروه یوفا در سال 2023 به قطر بازخواهند گشت تا از نزدیک شاهد اجرای ابتکارات باشند.
در سال 2021، تعدادی از فدراسیون های ملی از فیفا خواستند تا بر مقامات قطری فشار بیاورد تا وضعیت مهاجرانی که در ساخت تاسیسات جام جهانی در این کشور کار می کنند، بهبود یابد. در ماه آوریل، برگزارکنندگان مسابقات به نقض شرایط کاری در سه شرکت درگیر در آماده سازی اذعان کردند. در ماه مه، سازمان حقوق بشر عفو بین‌الملل نامه‌ای به جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا ارسال کرد و خواستار غرامت 440 میلیون دلاری به کارگران مهاجری شد که در ساخت تأسیسات جام جهانی به دلیل نقض شرایط کاری شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала