شرکتهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای خرید گاز تا پایان این دهه می باشند

صادرات
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که شرکتهای انرژی اتحادیه اروپا بدنبال خرید گاز تا پایان این دهه می باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "وال استرست ژورنال" برخی از شرکتهای اروپایی شروع به مذاکره با صادرکنندگان کاز مایع برای خرید سوخت چند سال آتی کرده اند.
آنطور که این روزنامه تاکید می کند، مخازن گازی اتحادیه اروپا تا حدود 95% پر می باشند و بسیاری از کارشناسان این اعتقاد را دارند که این قاره در زمستان پیشرو قادر خواهد بود تا از بحران انرژی پیشگیری نماید. این در حالیست که بسیار این انتظار را دارند که با نظر داشتن این حقیقت که اکثر این کشورها از صادرات گاز روسیه سر باز زده اند و رقابت جهانی برای محموله های محدود گاز مایع در حال رشد می باشد، "در حال حاضر خرید سوخت برای زمستان های آتی برای کشورهای اروپایی سخت تر می باشد".
کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2026 تنها میزان محدودی به حجم گار مایع اضافه خواهد شد. در این مقاله تاکید می شود که بسیاری از شرکتهای آلمانی نگران کمبود احتمالی انرژی در نیمه دوم دهه جاری بوده و در هفته های اخیر مذاکراتی را با تولید کنندگان امریکایی و سایر تولید کنندگان گاز مایع در خصوص موافقاتنامه های احتمالی در خصوص صادراتی که احتمالا پس از نیمه دهه جاری آغاز خواهند شد، برگزار کرده اند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که این مذاکرات از این لحاظ دشوار می باشند که در زمانی که بسیاری از در اروپا بدنبال توافقنامه صادرات برای 10-5 سال می باشند، برخی شرکتها و مقامات رسمی علاقه ای به قراردادهای بلند مدت ندارند. آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی هدف کاهش عمده استفاده از منابع زیرزمینی انرژی را پیش روی خود قرار داده و از این رو شرکتها نگران قرار گرفتن در شرایط سخت بدلیل گازی می باشند که بعدها مورد نیاز نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала