تیم‌های اول تا چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چقدر پاداش می‌گیرند؟ +عکس

© Photo / IRNAجام جهانی فوتبال در قطر
جام جهانی فوتبال در قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
تیم قهرمان به جایزه بزرگ ۴۲ میلیون دلاری می‌رسد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمارهای منتشر شده در بسیاری از سایت‌ها میزان پاداش‌هایی که در تاریخ جام‌جهانی اهدا شده، نشان می‌دهد که از دهه ۱۹۸۰ تا به امروز پاداش‌های مسابقات جام‌ جهانی رشد ۲۳ برابری داشته و اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است.
فیفا در کنار برنامه‌ریزی و تنظیم برنامه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مطابق قوانین خود برای حضور هر روزه بازیکنان در این جام، مبلغی قابل‌ تأمل به‌ عنوان پاداش در نظر گرفته است و به‌ ازای هر روز حضور بازیکنان در جام، ۱۰ هزار دلار به تیم‌های باشگاهی آنها پرداخت شود. این رقم تا پایان دور گروهی ۱۸۰ هزار دلار می‌شود و با بالاتر رفتن تیم‌ها، رقم یاد شده نیز بیشتر می‌شود. مبلغ ۱۰ هزار دلاری که از دو هفته قبل از بازی افتتاحیه و تا یک روز پس از آخرین بازی تیم‌ها مدنظر گرفته شده است.
از سوی دیگر جایزه فیفا برای قهرمان جام جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود. تیم دوم جام جهانی هم ۳۰ میلیون دلار و تیم سوم هم ۲۷ میلیون دلار دریافت خواهند کرد؛ این در حالیست که برای تیم چهارم هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.
در ادامه‌ی این جوایز برای تیم‌های پنجم تا هشتم نیز به ترتیب ۱۷ میلیون دلار دریافت می‌کنند که در مجموع ۶۸ میلیون دلار مبلغ تعیین شده است. و تیم‌های قرار گرفته در جایگاه نهم تا شانزدهم هم به ترتیب ۱۳ میلیون دلار یعنی در مجموع ۱۰۴ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.
و اما به تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ به ترتیب ۹ میلیون دلار یعنی در مجموع ۱۴۴ میلیون دلار پرداخت خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала