ایران ایجاد یک کمیته امنیتی منطقه ای برای همکاری با کابل را مهم می داند

© Photo / IRNAحسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
نماینده ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان: تهران بر این باور است که برای جلوگیری از تهدید تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.
به گزارش اسپوتنیک، حسن کاظمی قمی، نماینده ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان گفت: تهران بر این باور است که برای جلوگیری از تهدید تروریستی باید یک کمیته امنیتی و تبادل اطلاعات با مقامات افغانستان ایجاد شود.
این سیاستمدار ایرانی پس از نشست رایزنی‌های "فرمت مسکو" درباره مسائل افغانستان که در روسیه برگزار شد، گفت: "کشورها و کشورهای منطقه‌ای همسایه با افغانستان باید در چارچوب یک کمیته هماهنگ‌کننده یا کمیته امنیتی به افغانستان کمک کنند".
وی در عین حال تاکید کرد که این به این دلیل نیست که کشورهای همسایه افغانستان باید به روش هایی مانند کمپین های نظامی برای مبارزه با تروریسم متوسل شوند، افزود که می توان از طریق آموزش نیروها، تبادل اطلاعات و تامین تجهیزات به کابل کمک کرد.
به عبارت دیگر کشورهای همسایه باید در این زمینه با کابل همکاری کنند. کاظمی قمی با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ امنیت مردم و سرحدات با کشورهای همسایه بر عهده رهبری افغانستان است، گفت: باید اینگونه کمک شود.
او افزود که کمک باید جمعی و گروهی باشد.
به گفته وی، مسائل امنیتی در پرتو تهدید تروریستی یک موضوع جدی است، زیرا تروریسم مرز نمی شناسد، در حالی که فقدان امنیت و بی ثباتی در افغانستان کشورهای همسایه را تحت تأثیر قرار می دهد و کل منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала