زاخارووا: اتحادیه اروپا مبتلا به” ویروس سیاسی غیرعادی” شده است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2022
اشتراک
زاخارووا: اتحادیه اروپا مبتلا به” ویروس سیاسی غیرعادی” شده است
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که بروکسل با ابتلا به یک "ویروس سیاسی غیرعادی" تصمیم گرفت خود را از روسیه "منزوی" کند، اما تلاش ها برای منزوی کردن فدراسیون روسیه بیهوده است.
اظهارات زاخارووا در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظری درباره طرح های اتحادیه اروپا نقل شده است: "با استفاده از اصطلاحات امروزی، می توان گفت که رهبری اتحادیه اروپا که ظاهراً به نوعی ویروس سیاسی غیرعادی آلوده شده بود، تصمیم گرفت خود را از روسیه منزوی کند. برای تجدید نظر در مبانی سیاست خود در جهت روسیه، به ویژه در مورد "شش نکته" رئیس دیپلماسی اروپایی جوزپ بورل.
بورل بیان کرد که اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی بیشتر از روسیه و چین سرمایه گذاری می کند.
ماریا زاخازووا تاکید کرد که هدف "شش نکته" به منظور ایجاد تنش در اوضاع داخلی روسیه، پاکسازی میدان اطلاعاتی اتحادیه اروپا از دیدگاه های جایگزین، تحکیم بالکان غربی به عنوان حوزه نفوذ اتحادیه اروپا، انتقال رقابت با مسکو به فضای پس از شوروی و تحمیل "قوانین" غرب محور و "انزوای" روسیه می باشد.
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: "این آخرین یک "ایده ثابت" است که به خودی خود به یک هدف واقعی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است . هزینه های بیهوده ای که کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان آنها متحمل می شود و مجبور هستند برای محاسبات اشتباه استراتژیک سیاستمداران خود از خودشان بپردازند.
زاخارووا خاطرنشان کرد که این نشان می دهد که اکثر پایتخت های جهان آماده پیروی از بروکسل نیستند، که "با منطق قرون وسطایی جهان را به دوران شکاف، دیوارهای بلند و قلعه های محاصره شده باز می گرداند."
بورل روز دوشنبه در نشستی با وزرای خارجه، پیشنهادهایی را برای رویکرد مشترک اتحادیه اروپا در رابطه با روسیه در پس‌ زمینه بحران اوکراین از شش نکته مطرح کرد که به گفته وی، مورد تایید شرکت‌ کنندگان در نشست قرار گرفت. او گفت اولین نکته شامل تلاش مشترک برای منزوی کردن روسیه است. این رویکرد اروپایی همچنین کمک به همسایگان اتحادیه اروپا برای غلبه بر پیامدهای بحران جهانی را فراهم می کند، مشابه کمک هایی که اتحادیه اروپا به اوکراین ارائه می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала