دومین روز برگزاری رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا

© Photo / Weiboچین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد
چین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2022
اشتراک
دومین روز برگزاری رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس، نیروهای نظامی هوایی دفاعی ژاپن و خلبانان نیروی هوایی آمریکا روز شنبه مجددا رزمایش مشترکی را با هواپیماهای جنگی برگزار کردند. این در پیامی در وب سایت کمیته مشترک روسای ستاد های نیروهای دفاع ژاپن منتشر شد.
خاطرنشان می شود که پنج جنگنده F-2 از ژاپن و دو بمب افکن استراتژیک B-1B از ایالات متحده شرکت کردند. هدف از این رزمایش توسعه ارتباط بین نظامیان و ارتقای مهارت آنها بود.
رزمایش قبلی روز جمعه با حضور جنگنده های اف 15 و اف 16 برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری کیودو، این رزمایش واکنش توکیو و واشنگتن به پرتاب موشک کره شمالی در روز جمعه است.
کره شمالی صبح جمعه یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) از نوع Hwaseong-17 پرتاب کرد. این هواپیما حدود 1000 کیلومتر در یک مسیر شیب دار در حداکثر ارتفاع 6000 کیلومتر پرواز کرد و در حدود 200 کیلومتری غرب جزیره ژاپنی هوکایدو در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد. بر اساس برآوردهای وزارت دفاع ژاپن، هنگامی که در امتداد یک مسیر متعارف پرتاب می شود، چنین موشکی می تواند بیش از 15 هزار کیلومتر پرواز کند و به قاره ایالات متحده برسد.
این پرتاب یک روز پس از بیانیه وزیر امور خارجه جمهوری خلق کره، چوی سونگ هی انجام شد. وی در این بیانیه تاکید کرد که پیونگ یانگ متناسب با تقویت بازدارندگی آمریکا که سران جمهوری کره، آمریکا و ژاپن در نشست سه جانبه در کامبوج بر سر آن توافق کردند، پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала