- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیویورک تایمز: غرب از حجم ذخایر موشکی روسیه متعجب است

© Photo / Weiboچین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد
چین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
نیویورک تایمز: غرب از حجم ذخایر موشکی روسیه متعجب است
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز می نویسد که مقامات اوکراینی و غربی در طی ماه های گذشته اعلام می کردند که گویا ذخایر موشکی روسیه در حال اتمام است، اما روسیه همچنان به صورت مرتب به حملات موشکی گسترده خود در اوکراین ادامه می دهد.
این نشریه با استناد بر سرهنگ سابق نیروی دریایی آمریکا و مشاور ارشد مرکز تحقیقات استراترژیک وبین المللی مارک کانسیان می نویسد تعداد کمی از مشاوران غربی تصور درستی ازوضعیت ذخایر موشکی روسیه دارند.
او افزود: “ افراد کمی از مشاوران غربی تصور درستی ازوضعیت ذخایر موشکی روسیه دارند یا می دانند چقدر موشک باقی مانده است.”
به گفته کانسیان، نظامیان غربی معتقد هستند روسیه مدت زمان طولانی ذخایر موشکی و تسلیحاتش را در صورت جنگ با ناتو نگهداشته است.
حملات به زیرساخت های اوکراینی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند - آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکف و کی یف تا لووف و ایوانو فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. ولادیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала