- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اولیانف: روسیه هشدار داد موضوع “ بمب کثیف” بسته نشده است

© Photo / U.S. D.O.D. (SSGT Phil Schmitten)آمریکا تصمیم گرفته استقرار بمب های اتمی "ب 16 ـ 12" در اروپا را تسریع کند
آمریکا تصمیم گرفته استقرار بمب های اتمی ب 16 ـ 12 در اروپا را تسریع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
اولیانف: روسیه هشدار داد موضوع “ بمب کثیف” بسته نشده است
به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان کرد که موضوع “ بمب کثیف” به اتمام نرسیده است، روسیه هشدارش را ارسال کرد.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه قطعنامه‌ای درباره امنیت هسته‌ای در اوکراین تصویب کرد. در متن آن، به ویژه، مجدداً ذکر شد که در چارچوب بازرسی "در سه مکان در اوکراین" "هیچ نشانه ای از فعالیت های هسته ای اعلام نشده یا مواد مربوط به بهره برداری دستگاه های پراکنده رادیولوژی ("بمب های کثیف")" مشاهده نشد. "به دین ترتیب بی اساس بودن" اظهارات فدراسیون روسیه در مورد این موضوع را نشان داد.
وی ادامه داد: در واقع فقط بازرسی اولیه انجام شد، در همان زمان بازرسی از محیط زیست انجام شد، همانطور که معمولا آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می دهد، اکنون در آزمایشگاه های تایید شده بررسی می شوند، سپس حکم نهایی صادر می شود، اما این فقط در ارتباط با سه مکانی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن بوده اند. او گفت: "بنابراین موضوع بسته نشده است. اما به نظر من مهمترین چیز این است که ما یک هشدارنسبتا قوی ارسال کردیم، امیدوارم مفید باشد."
اولیانوف افزود: هشداری که بر اساس اطلاعات ما، کی یف به طور جدی در حال بحث درباره احتمال و حتی برداشتن گام‌های عملی برای ساخت یک "بمب کثیف" است... احتمالاً کمی درنگ می کنیم . در هر صورت، من نمی‌دانم که ما چه گامهای دیگری خواهیم برداشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала