https://spnfa.ir/20221118/اسقاط-ساختگی-خودروهای-فرسوده-در-پایتخت-ایران--13361335.html
اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت ایران!
اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت ایران!
اسپوتنیک ایران
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا... 18.11.2022, اسپوتنیک ایران
2022-11-18T11:04+0330
2022-11-18T11:04+0330
2022-11-18T11:04+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/0b/12/13361189_0:42:801:492_1920x0_80_0_0_5eb10e4c80a4693cb39439c5fb78ecde.jpg
به گزارش اسپوتنیک، این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده در پایتخت چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه این کار در تهران با فراز و نشسبهای زیادی روبرو بوده است، چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است.وی ادامه داد: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود، اما گواهی اسقاط صادر میشود.علی اصغر قائمی تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی هزینهای پرداخت شود.عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: این اقدامات موجب فساد میشود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.پیشتر سردار حسینی، جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفته بود که در کشور ۴۷ درصد خودروها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷ میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال ترددند! فلسفه اسقاط این است خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی وارد شود. با این لایحه جدید دولت و پولی شدن اسقاط باید فاتحه کیفیت، استاندارد و محیط زیست را خواند و اسقاط را عملا تعطیل شده تصور کرد.
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/0b/12/13361189_44:0:755:533_1920x0_80_0_0_cb6586fcc1a1a8dd02cea8e4aa468753.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت ایران!
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود.
به گزارش اسپوتنیک، این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده در پایتخت چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه این کار در تهران با فراز و نشسبهای زیادی روبرو بوده است، چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است.
وی ادامه داد: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها به صورت شکلی انجام میشود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود، اما گواهی اسقاط صادر میشود.
علی اصغر قائمی تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی هزینهای پرداخت شود.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: این اقدامات موجب فساد میشود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.
پیشتر سردار حسینی، جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفته بود که در کشور ۴۷ درصد خودروها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷ میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال ترددند! فلسفه اسقاط این است خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی وارد شود. با این لایحه جدید دولت و پولی شدن اسقاط باید فاتحه کیفیت، استاندارد و محیط زیست را خواند و اسقاط را عملا تعطیل شده تصور کرد.