در ناتو ترسی از آینده این ائتلاف در صورت بازگشت ترامپ به قدرت وجود ندارد

امریکا
امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
میرچا جووانه معاون دبیرکل ناتو ترسی از آینده ائتلاف در صورت بازگشت ترامپ به قدرت ندارد.
میرچا جووانه معاون دبیرکل ناتو اعلام کرد که ترسی از آینده این ائتلاف در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت در ایالات متحده آمریکا ندارد.
روز سه شنبه هفته جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2024 در این کشور اعلام کرد.
معاون دبیرکل ناتور در همایش همکاری های ناتو در بوکسل اعلام کرد: "در ایالات متحده آمریکا حمایت از ناتو بسیار قوی می باشد. تغییر رهبران در کشورهای دموکراتیک، انتخاب مردم می باشد و این امر به خودی خود قدرت بزرگی را به همراه دارد. از این که چه کسی در آمریکا در راس امور قرار بگیرد نگرانی ندارم".
همچنین استفانو سانینو دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که با توجه به تغییر چشم انداز ژئوپلتیکی، تغییرات در قدرت در ایالات متحده مسبب تغییرات در روابط با این اتحادیه نشود. وی اظهار کرد: "ما می بایست منتظر انتخابات ریاست جمهوری جدید در آمریکا باشیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا رویکرد همان رویکرد قبلی خواهد ماند(در صورت انتخاب دونالد ترامپ) یا رویکردی دیگر خواهد بود، زیرا شرایط ژئوپلتیکی تغییر کرده است".
وی همچنین افزود که در سالهای اخیر ایالات متحده و اتحادیه اروپا به موفقیت های بزرگی در همکاری ها دست یافته اند. "ما می بایست به تمامی حوزه های همکاری های فرا اقیانوسی نگاه کنیم... علاوه بر آن نزدیکی منافع وجود دارند و ما در یک جهت حرکت می کنیم. و ما هنوز دو سال فرصت داریم و کار های زیاد و چالش های فراوان و ما می بایست بر دستیابی به نتیجه تمرکز کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала