پیشنهاد پسر ترامپ برای پایان دادن به کمک نظامی به اوکراین

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Donald Trump, Jr.پیشنهاد پسر ترامپ برای پایان دادن به کمک نظامی به اوکراین
پیشنهاد پسر ترامپ برای پایان دادن به کمک نظامی به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
پسر ترامپ به دلیل موشک هایی که در لهستان افتاد، پیشنهاد توقف کمک های نظامی به اوکراین را داد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از سقوط موشک ها در لهستان، پیشنهاد توقف کمک های نظامی به اوکراین را داد.
وی در توییتر نوشت: "از آنجایی که این موشک اوکراین بود که متحد ما در ناتو لهستان را مورد اصابت قرار داد، آیا می‌توانیم حداقل اکنون از هزینه میلیاردها دلار برای تسلیح آنها دست برداریم؟"
شب گذشته رسانه های لهستانی گزارش دادند که دو موشک در منطقه لوبلین در مرز با جمهوری شوروی سابق سقوط کرده است. بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موشک‌های اوکراینی بودند که برای رهگیری موشک‌های روسیه شلیک شدند.
در همان زمان، بلافاصله پس از این حادثه، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که موشک های ساخت روسیه سقوط کرده و سفیر به دفتر احضار شد. در همان زمان، رئیس جمهور آندری دودا خاطرنشان کرد که هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. پس از این حادثه، ورشو شورای ناتو را بر اساس ماده چهارم معاهده اصلی تشکیل داد که در صورت تهدید یکی از اعضای اتحاد، رایزنی ها را پیش بینی می کند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش به هیچ هدفی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان حمله نکرده است و تمام اظهارات ورشو در مورد دخالت مسکو یک تحریک است. این آژانس همچنین اشاره کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه، قطعاتی از یک موشک اوکراینی برای مجموعه اس-300 را نشان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала